Zoals onze voormalig directeur Marketing & Sales zei 'onbemind maakt onbekend'. Hij draaide de volgorde expres om, zodat duidelijk wordt dat ons imago ons in de weg zit in de spontane keuze tussen auto, vliegtuig, trein of andere vervoermiddelen. Ons belangrijkste communicatieve streven is derhalve bemind te worden; een plekje te veroveren in de harten van Nederlanders. Laten wij nou toevallig op het gebied van CO2-uitstoot een ijzersterke uitgangspositie hebben en ook nog eens als enige bedrijf in Nederland de verdere reductiedoelen van de EU hebben onderschreven. Het afgelopen halfjaar hebben wij daarom primair intern en in de groene scene deze USP wat steviger neergezet. Live Earth was eigenlijk onze coming-out; een mooi podium om naast bevestiging in de groene scene ook voor het eerst brede awareness te creëren. In mijn ogen in een mooie combinatie van sympathie en relevantie middenin een hype. De sponsoractivering rond dit specifieke event heeft op deelaspecten goed (publiciteit en loyalty) en minder goed (stakeholdermanagement) uitgepakt. Ik ben benieuwd wat de imago-metingen ons na afloop gaan vertellen. Mijn gevoel zegt dat het pad nu geëffend is voor de marketeers om met groene proposities te komen.
En wat vinden de communicatiecollega's ervan? Onderstaand graag uw feedback!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!