Leuk effect van de ijsoorlog: geen reclame!

Ik kan er niet naar kijken zonder misselijk te worden, maar SBS6 en RTL4 hebben tijdens het eerste rechtstreekse duel in de 'ijsdansoorlog', vrijdagavond, bewust ongeveer anderhalf uur lang gewacht met het uitzenden van het eerste reclameblok.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze waren als de dood dat de kijkers even gingen kijken bij de concurrent.

Volgens een woordvoerder van SBS vandaag tegen het ANP is het de eerste keer dat een programma zo lang reclameloos is uitgezonden op deze zender.

De woordvoerder van RTL kan zich geen recent voorbeeld voor de geest halen waarbij zo lang geen reclameonderbreking is uitgezonden met hetzelfde doel.

De beslissing om de commerciële boodschappen lang uit te stellen is al genomen in de week voor de uitzending, zeggen woordvoerders van beide zenders.

'Hoe langer je de kijker 'kan meenemen', hoe groter de kans is dat ze blijven hangen. Het effect is niet doorslaggevend, maar het kan net even een verschil maken' stelt SBS. Volgens beide zegslieden is het niet zo dat de zenders op elkaar 'gewacht' hebben met hun eerste onderbreking.

Goed, wie was dan de winnaar?

SBS6 heeft vrijdagavond met 271.000 meer kijkers getrokken dan van concurrent RTL4.

Naar dit programma keken vrijdagavond 968.000 mensen.

Sterren Dansen Op Het IJs trok 1.239.000 kijkers.
De 'ijsoorlog' tussen RTL4 en SBS6 begon vrijdagavond met de eerste 'echte' uitzending van de vrijwel identieke schaatsprogramma's.

Ik heb toch ergens het idee dat de twee uit het oog verliezen waarom ze het programma eigenlijk maken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie