De 35.675 inzendingen zijn afkomstig uit 92 landen. Vooral het aantal inzendingen voor de prijzen in de relatief nieuwe categorie Creatieve Effectiviteit is met dertig procent hard gestegen. Ook de cases die betrekking hebben op Branded Content & Entertainment zijn met 21 procent flink gegroeid in aantal. De grootste dalers zijn de categorie Titanium & Integrated (-15%) en Radio (-13%). In de nieuwe categorie Innovatie zijn 270 inzendingen ontvangen.
De meeste inzendingen komen uit de Verenigde Staten (6078), Brazilië (3467) en Groot-Brittannië (2671). Nederland stuurde 536 cases in, waarvan 91 voor de Promo & Activation Lions, 68 voor de Cyber Lions en 55 voor de Film Lions.
‘Met een industrie die zich blijft ontwikkelen, ontwikkelen de Cannes Lions inzendingen mee, met werk uit meer landen dan ooit en significante groei voor nieuwe categorieën als Creatieve Effecitiviteit, PR en Branded Entertainment’, aldus Philip Thomas, ceo van Cannes Lions. ‘Zestig jaar geleden werden 187 films verscheept naar Venetië om te worden beoordeeld door de eerste jury en het is buitengewoon om te bedenken dat in 2013 meer dan driehonderd juryleden zich zullen buigen over bijna 36.000 inzendingen. Maar één ding is door de jaren heen hetzelfde gebleven: de winnaars representeren het beste van het beste en zullen een lichtend voorbeeld zijn voor creativiteit in onze industrie.’
Hieronder het aantal inzendingen per categorie:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!