Overslaan en naar de inhoud gaan

Haarlemse reclameban op fout vlees is 'betuttelend en ondoordacht'

Hannelore Majoor van JCDecaux en de brancheorganisatie buitenreclame Outreach is kritisch op verbod in Haarlem.
Buitenreclame voor een Big Mac
Buitenreclame voor een Big Mac
© Foto: ANP HH, Peter Hilz
Buitenreclame voor een Big Mac
Buitenreclame voor een Big Mac
© Foto: ANP HH, Peter Hilz

De gemeente Haarlem heeft een ‘wereldprimeur’ met het verbod voor vleesreclame in de publieke ruimte en dat blijft internationaal niet onopgemerkt. Dutch city becomes world’s first to ban meat adverts in public, kopte de Guardian gisteren op zijn homepage. De BBC berichtte in gelijke bewoordingen

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Patrick de Leede

Achterlijker dan dit wordt de discussie niet... Gelukkig stelt Hannelore Majoor een aantal terechte en kritische vragen. Ik vraag me af of een reclameverbod überhaupt stand houdt voor de rechter. Is reclame voor snoep en alcohol nog wel toegestaan? Als je de duurzaamheidskaart speelt, speel dan ook de gezondheidskaart.

- Esveld

Weer laten de reclameboeren feilloos hun 'principiele/maatschappelijk betrokken' kant zien. Na ongegeneerd en vol overgave cashen op gokreclames is hier de enige zorg - amper verhuld door wat logistieke bezwaren - die voor de eigen inkomsten.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in