Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote campagne pro-vaccinatie of grote campagne pro-BMI-verlaging?

150 merken zijn in Duitsland een campagne gestart om ongevaccineerden te overtuigen een prik te halen. Aart Lensink denkt er het zijne van.
merken duitsland pro-vaccinatie
merken duitsland pro-vaccinatie

Maar liefst 150 grote Duitse merken, inclusief McDonald’s en Burger King, zijn een collectieve campagne gestart om de laatste ongevaccineerde Duitsers ertoe te bewegen een prikje te halen. 

related partner content for mobile comes here

Vooropgesteld: de ene campagne (pro-vaccinatie) hoeft de andere (verbetering volksgezondheid) niet uit te sluiten. Maar dat de keuze van al die grote merken valt op de pro-vaccinatie-invalshoek is alleszeggend.  Ze volgen de ‘we prikken ons uit de crisis’-verhaallijn. In landen waar vrijwel honderd procent is gevaccineerd weten ze inmiddels beter. Het virus blijft en daarmee het gevaar voor mensen met morbide overgewicht. Laten zij nou degenen zijn die de zorgcrisis veroorzaken.

Gommers zal zich de tandjes vervelen

Het egoïsme van de marketeers is niet vreemd. Zij willen doorgaan met het verkopen van hun dikmakende waar aan zoveel mogelijk mensen. Het gemiddelde gewicht van Duitsers en Nederlanders, en vele andere wereldburgers, is tijdens de twintig maanden corona spectaculair toegenomen. Niet vreemd: sporten wordt bemoeilijkt, de McDonald’s blijft open.

McDonald’s (de familie Lensink is er overigens enorm fan van) en de andere merken kiezen voor een goedkope route. Iedereen een vaccin en we hebben onze maatschappelijke plicht gedaan. Maar het heeft niets met het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid te maken. Het is de goedkope route om te blijven doen wat veel bedrijven altijd al deden: mensen producten verkopen die bijdragen aan een krankzinnig hoog en daarmee ongezond BMI.

Dus voordat Nederlandse merken zich wagen aan een collectieve pro-vaccinatie-campagne, kijk eerst even naar optie B: een nooit eerder vertoonde actie om het Nationale BMI met een paar punten naar beneden te krijgen. De IC’s lopen leeg, Gommers zal zich de tandjes vervelen en je kunt later aan je kleinkinderen vertellen dat jouw mooie vakgebied de beslissende stap heeft gezet in het gezond maken van de Nederlandse bevolking en het beëindigen van de BMI/coronacrisis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in