Faillissement leidt tot meer vragen consument

De toename van het aantal faillissementen leidt tot meer vragen van consumenten over hun rechten. Dat meldde ConsuWijzer, het informatieloket voor consumenten van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt. Consumenten kunnen bij het online informatieloket van ConsuWijzer terecht voor tips om het risico te verkleinen dat zij hun geld kwijt zijn als een bedrijf failliet gaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal faillissementen liep volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in de eerste zes maanden van dit jaar op tot 4983, een stijging met 14 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Als die trend zich de komende maanden doorzet, vallen er dit jaar meer bedrijven om dan in 2012. Toen waren het er meer dan 8000, een recordaantal.

Bij ConsuWijzer kwamen het afgelopen halfjaar in totaal circa 36.500 vragen en meldingen van consumenten binnen tegen 41.000 in dezelfde periode vorig jaar. De meeste meldingen gingen over consumenten die worden gebeld door een bedrijf terwijl zij staan ingeschreven bij het Bel-me-niet-register, gevolgd door vragen over recht op garantie en vragen over rekeningen en betalen. Telecombedrijven scoren het hoogst wat klachten en meldingen betreft. Op 2 staan aanbieders van elektronica, witgoed en huishoudelijk apparaten en op 3 energiebedrijven.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie