Leuk bedacht door die Egbert, dacht ik. Helemaal toen ik zag dat hij zijn posters had geplakt over een abri van bol.com die daarop evenzo reclame maakt voor tweedehandsboeken.
En dat bleek Egbert niet een keer te hebben gedaan, maar op tal van plekken in de stad.
Guerrilla in z'n meest pure vorm: eigen reclame plakken over die van je concurrent.
Toch ook maar even op www.bol.com/egbert gekeken en daar zag ik dat Egbert voluit Egbert Knotnerus heette, volop onder de jeugdpuistjes zat en zelfs een heus eigen YouTube-kanaal had gemaakt.
Met een filmpje over zijn plakactie, zijn inzending voor de Gouden Loeki, een melige reclamejingle en andere hilariteit. Zoals een 4 minuten durende preview van zijn studieboeken en een voordracht uit zijn favoriete studieboek ‘Logica in actie’. En er is zelfs een actie naar Hyves. Heel leuk gedaan. Niet door Egbert, maar door Etcetera, het reclamebureau van Bol.com. Om een ieder en in dit geval studenten in het bijzonder -Egbert deed zijn 'wildplakactie' gedurende de studentenintroductieweek in Amsterdam- erop te attenderen dat je ook tweedehands boeken bij Bol kunt kopen. Want die adverteerder had het heus niet fijn gevonden als iemand zomaar hun abri’s beplakt.
Bij Etcetera reageren ze verrast. 'Hoe kom je bij ons?'
Dan: 'We hadden nog even gehoopt dat mensen echt dachten dat de actie van Egbert zelf kwam. Maar inderdaad, daarvoor was de site misschien iets te gelikt. Ook door die actie naar Hyves.' 1000 A4'tjes waren er in alle studentensteden over de Bol-abri geplakt en die worden volgende week verwijderd. Maar Egbert gaat nog even met wildplakken door. Op hogescholen en universiteiten zelf. Hoe dan ook, leuk gedaan door Etcetera. Eg wel!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!