Vanochtend viel er een kaart op de deurmat van de webwinkel Neckermann.com, met een groots aanbod: 'Profiteer t/m 31 december van 30% korting op actuele mode! kies uit 284000 artikelen'. E.e.a. werd aangeprezen als modejacht, met de letter 'O' van mode in de vorm van een dartbord met een grote dartpijl in het midden. 'Kom snel jagen en profiteren op www.neckermann.com'. Normaal gesproken besteed ik weinig aandacht aan dergelijke direct mails (gemiddeld wel één keer week eentje op de deurmat), maar vanavond toch de stoute schoenen (ook met korting..?) aangetrokken en na lange tijd weer eens de webwinkel bezocht. Misschien toch wat voor kerst? Wat schertst mijn verbazing....?
Ik open de website en op de startpagina wordt de potentiele koper geattendeerd op het sneller sparen van Neckermann's spaarpunten, tot en met 14 december.....Het is nu al 15 december 's avonds. Er gaan nog geen bellen rinkelen. Ik denk alleen: 'slordig, dat de site na bijna twee dagen nog niet aangepast is.' Vervolgens tik ik een kledingbestelling in, maar alles behalve een korting verschijnt er. Ik begin wat argwanend te worden. Ik klik de hele bestellin door; nog geen korting. In een andere webbrowser open ik dezelfde website nog eens. Als zoekwoord tik ik 'modejacht'. Geen resultaat. Op Google zoek ik op ' Neckermann modejacht'. Wederom niets! Bestaat de actie wel? Is de direct mail te vroeg verzonden? Worden al die potentiele kopers nu teleurgesteld? Dan maar de winkel verlaten en elders mijn slag slaan.
Een typisch voorbeeld van slecht geplande en uitgevoerde campagne. Grote aantallen ('30%' en '28400') suggereren een webwinkel boordevol voordeel. Helaas is daar niets van terug te vinden. Jammer! Zonde van het geld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!