Welke klussen slaan we het liefste over, besteden we uit of schuiven we voor ons uit? Marketing- en Communicatiebureau MarkC ging in samenwerking met Managementboek.nl op zoek naar de Rotste Marketingklus van Nederland.
De grootste rotklus
Het onderzoek, gehouden onder honderdnegenenveertig marketingprofessionals, levert een duidelijke winnaar op: acquisitie. Gevraagd naar hun top drie zette achttien procent van de respondenten acquisitie op de eerste plaats. Bij twaalf procent stond telemarketing op nummer twee. Adresbestanden bijhouden completeert de top drie; elf procent zette deze klus op de derde plaats.
Werk blijft liggen
Behalve dat acquisitie de nummer 1 onder de rotklussen is, blijft het ook het vaakst liggen. Samen met klantinformatie beheren en de eigen website bijhouden, wordt acquisitie regelmatig overgeslagen op de ‘to do list’. De oorzaak daarvan is in de meeste gevallen een gebrek aan tijd. Ook worden rotklussen vaak niet gedaan omdat ze zo vervelend zijn. Eenentwintig procent van de respondenten geeft aan dat werk blijft liggen omdat het niet leuk is om te doen.
Gemiste kansen
Opvallend is dat de drie ‘rotste klussen’ zich aan de saleskant bevinden. Professionals besteden weinig tijd aan deze vervelende klussen en geven ze klaarblijkelijk geen prioriteit, terwijl deze klussen van commercieel belang zijn.
Het whitepaper met de volledige resultaten is te vinden op de website van MarkC.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!