De prijs is in twee categorieen uitgereikt: de categorie interne en de categorie externe bedrijfsbladen. De jury onder voorzitterschap van Ietje Zéguers gaf ABN AMRO een zilveren inktpot met ganzeveer voor het interne blad In de Markt. De jury heeft waardering voor de goede dosering van langere en korte artikelen, zo meldt het rapport. ‘Lezers worden op hun professionaliteit aangesproken zonder dat er ook maar ergens sprake is van een opgestoken vingertje.‘
In de Markt kreeg ook nog een advies mee van de jury: ‘Een meer kritische opstelling. Te weinig komt naar voren wat er gebeurt wanneer de targets niet worden gehaald. Een journalistiekere aanpak zou het blad aan kracht doen winnen.’
In de categorie externe bedrijfsbladen heeft de Rabobank gewonnen, met het blad Rabovisie. De jury over het blad: ‘Onderwerpen hebben een ruime invalshoek, gebaseerd op de maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben die de organisatie wil uitdragen en worden vertaald naar de interessesfeer van de doelgroep.’ Het is een prettig verhaal om door te bladeren en te blijven hangen bij een aansprekend artikel of interessant bericht, is verder te lezen in het rapport. De jury geeft als advies aan Rabovisie dat het blad nog meer gebruik moet maken van de responsmogelijkheden.
De Beroepsvereniging voor Communicatie reikte de Nederlandse Grandprix Bedrijfsbladen voor de vierde keer uit. (21-09-2000)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!