C&A wil groener worden

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

gaat ook op de . Het bedrijf kondigde gisteren een aantal maatregelen aan die moeten bijdragen aan een beter milieu en klimaat.

Het ANP meldt dat de plastic tasjes voortaan worden gemaakt van gerecycled plastic, dat er een CO2-neutrale winkel komt en dat de katoenen kledingstukken in de winkels van 100 procent biologisch geteelde katoen zullen zijn.

Het hele pakket van maatregelen valt onder een nieuwe strategie met de naam

Leuk gevonden.

C&A wil, naar eigen zeggen, niet meeliften en profiteren van de populariteit van klimaat- en milieuonderwerpen.

'Onze klanten verwachten dit van ons', verzekerde Andreas Seitz, directielid van C&A. 'Wij hebben als familiebedrijf waarden als duurzaamheid, eerlijkheid, vertrouwen en geloofwaardigheid hoog in het vaandel staan.

'Maar veel belangrijker, voor onze klanten zijn het milieu en het veranderende klimaat belangrijke onderwerpen.'

Vanaf 2008 zullen 12,5 miljoen kledingstukken in de winkels in Europa gemaakt zijn van 100 procent biologisch katoen. 'Het is geen mix van gewone katoen en biologisch. Bovendien is het gecertificeerd', aldus Seitz. Consumenten gaan niet meer betalen voor de 'biologische kleding'.

'We leveren marges in, maar dat moet je soms doen om op langere termijn winst te behalen en marktleider te blijven', aldus Seitz.

Met die omzet gaat het trouwens prima. In de eerste zes maanden haalde C&A 2,9 miljard euro, een groei van 8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Het bedrijf verwacht aan het einde van dit jaar uit te komen op een omzet van boven de 6 miljard euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie