Elf november is de dag... waarop niet alleen een zingend kindje met een lief lampionnetje, maar ook de volwassen single zichzelf ongegeneerd verwennen mag. Althans, dat predikt Bol.com met zijn singles' day-actie die nota bene vandaag al begint. In plaats van snoepgoed mogen de singles zich tegoedoen aan allerlei luxe-artikelen die door Bol met fikse kortingen worden aangeboden. Daar hoeven zij niet eens een liedje voor te zingen.
Het motto van de actie - ‘Denk eens lekker aan jezelf tijdens singles’ day' - richt zich niet louter op singles, maar op iedereen. Ongetwijfeld vanwege het grote financiële succes van de twee voorgaande single-days heeft Bol de actie uitgesmeerd van één naar vijf dagen, zodat het beter is om van een (kleine) single-week te spreken. Het kortingenfestijn begint vandaag en zal aanhouden tot singles-day. Vooral de luxe-artikelen, beauty-apparatuur, macbooks, merktassen en games worden in deze dagen tegen gereduceerde prijs aangeboden.
Singles’ day is ontstaan in 1993 toen een aantal Chinese studenten het getal 1 (一 yī ) van de 11de dag van de 11de maand als symbool namen voor hun ‘al-eenig’ bestaan en vanuit die gedachte de dag claimden. De dag werd een campusfeest waarop single-studenten elkaar cadeautjes gaven. De giga-retailers in China hebben de dag weten uit te bouwen tot een jaarlijkse koop-gekte die zich inmiddels als een oliesvlek over de rest van de wereld heeft uitbereid.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
https://www.allassignmenthelp.com/write-my-assignment.html