Bizner wint Financial Marketing Award 2007

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rabobank-dochter is de winnaar van de Financial Marketing Award 2007. De Bizner Case werd op de Nationale Dag Financiële Marketing door de jury verkozen tot beste financiële marketingcase van 2007.

Bizner won het daarmee van en , die ook genomineerd waren voor de Award.

Het rebelse Boober zette met peer-to-peer lenen de aanval in op de traditionele banken, Bizner startte de eerste online ondernemersbank ter wereld en Lancyr wil met een multichannel retail formule een revolutie in de verzekeringsbranche te veroorzaken.

Erica Blom (Delta Lloyd) reikte namens de jury de Award uit aan Bizner-directeur Frank Klemann (links op de foto). Bizner, onderdeel van de Rabobank, ging na een jaar van voorbereiding op 13 februari 2007 van start met als doel het vergroten van het mkb-marktaandeel van Rabobank in de grote steden.

Bizner wil inspelen op de behoefte van een nieuwe generatie ondernemers, die niet afhankelijk wil zijn van het oordeel van accountantmanagers van traditionele banken of ze wel in aanmerking komen voor een krediet.

Bizner is een voorloper op internet, meent de jury. De ondernemers worden aangesproken in hun eigen taal en bediend met een klein assortiment producten: 80 procent uit het mkb heeft niet meer nodig dan sparen, lenen en betalen.

Bizner biedt gemak, snelheid (financiering binnen 30 seconden), value voor money, volledige transparante (alle tarieven op een kaartje ter grootte van een creditcard) en introduceert slimme tools, zoals bijvoorbeeld de Saldo Equilizer (tussen betaal- en spaarrekening) en BizBalance (integratie boekhouding en rekening).

Op 13 februari werd de bank gelanceerd en half november was de doelstelling van 6.000 klanten in 2007 al gehaald. De meeste klanten komen uit de grote steden en zijn nauwelijks afkomstig van de Rabobank zelf. De verwachting is dat Bizner het jaar afsluit met 8.000 klanten, aldus directeur Frank Klemann. Binnen vier jaar moet de bank break even draaien.

Op de foto: Directeur Frank Klemann, marketing manager Alex van Dijken, operations manager Miquel Hulsman en marketing medewerker Edward van der Have.

De jury van de Financial Marketing Award, bestaande uit voorzitter Vincent van den Boogert (Postbank), Erica Blom (Delta Lloyd), Bernard van den Berg (Voogd & Voogd), John Goedee (TiasNimbas Business School), Patrick van Hees (For All Finance) en Matthijs Mons (IG&H), roemde Bizner vanwege het duidelijk onderscheidende concept, de sterke consumer insight, de uitstekende onderbouwing van de case, de gekozen succesvolle strategie, de sterke campagne en de introductie van innovatieve tools.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie