Het gaat er om dat je er goed op moet letten dat alle gegevens die je op internet invult gebruikt zouden kunnen worden door personen die daar geen recht toe hebben.
Ouderen snappen echter totaal niet waar over de reclame gaat terwijl een deel van hen wel degelijk tot de doelgroep behoort. Mijn opa internet bankiert zelf ook maar kwam bij mij toch met de vraag waarom hij op het beeldscherm moet kloppen om te kijken of het wel veilig is.
Het gebruik van pc acties net zoals de uitspraak "ga met de muis naar de linker boven hoek" zorgt bij verschillende groepen nog steeds voor verwarring. Ik ben van mening dat reclamemakers hier rekening mee moeten houden aangezien er aan deze spot een redelijk maatschappelijk belang zit. Door beter in te zoomen op de doelgroep zouden reclamespots beter afgestemd kunnen worden en zijn dit soort acties, waar ouderen wel degelijk baat bij hebben, ook voor hen begrijpelijk zijn.
Overigens denk ik dat er meer groepen bestaan waarbij het spreekwoordelijke kwartje niet valt bij het zien van deze spot.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!