Unilever is de effectiefste marketingorganisatie wereldwijd. Dat blijkt uit de zogenoemde Effie Index 2018, die is samengesteld uit meer dan veertig Effie-competities wereldwijd. Ook het Nederlandse biermerk Heineken scoort goed in de index. Het eindigt op een 8 plaats.
In de top-10 van effectiefste adverteerders zijn op Vodafone na alleen foodondernemingen te vinden. Mars eindigt op een 5e plaats, Coca-Cola staat 4e, Nestlé 3e terwijl Pepsico achter Unilever als 2 eindigt.
Heel erg verdrietig hoeft het niet te zijn want Pepsi zelf eindigde wel bovenaan, als 's werelds meest effectieve merk. Het verruilt daarmee van plaats met Vodafone, dat van een eerste plaats daalde naar de vierde plek. Pepsi laat ook aartsrivaal Coca-Cola achter zich, die van de tweede naar de derde plaats zakte.
De Effie-index van 2018 is samengesteld uit 3.476 finalisten en winnaars van de wereldwijde Effie Awards-wedstrijden tussen 2017. De merken, marketeers en bureaus krijgen punten voor elke Effie, grand, goud, zilver, brons en voor finalistenplaatsen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!