Betaalapp Tikkie heeft voortaan een vaste plek in de app voor cashback-acties: Tikkie Terug. De organisatie legt uit dat de toepassing het voor merken mogelijk maakt om speciale kortingsacties onder de aandacht te brengen bij de 6 miljoen gebruikers van het platform. Volgens Tikkie kunnen de vol-geautomatiseerde cashback-acties voor bedrijven variëren van ‘probeer gratis’-acties tot een vaste korting op producten. Na aankoop van het betreffende product in de supermarkt zouden de gebruikers de kassabon kunnen scannen waarna ze het bedrag binnen 5 seconden ‘een Tikkie Terug’.
Toepassing getest
Met Tikkie Terug brengt verwacht de betaaltoepassing de bekende geldterugacties naar het niveau te brengen dat wordt verwacht in 2021: volledig digitaal, snel en vertrouwd. De nieuwe dienst is vorig jaar uitgebreid getest. Tikkie noemt Coca-Cola als eerste partij die met campagnes voor onder andere Fuze Tea en Coca-Cola Energy Tikkie Terug inzette, gevolgd door Nestlé, Arla, FrieslandCampina, Bolletje en Hema met Tikkie’s verjaardagstompouce.
Tienduizenden cashbacks
Moreno Kensmil, hoofd marketing van Tikkie zegt dat al tienduizenden consumenten via Tikkie Terug hun geld terug hebben gekregen. ‘Sinds de lancering van Tikkie Terug een half jaar geleden, hebben we veel succesvolle acties met grote A-merken gedaan. We merkten dat het toegevoegde waarde heeft om proactief de cashback-actie in de Tikkie app te tonen. Dit deden we samen met Hema en Bolletje en we kregen hier veel enthousiaste reacties op. Ook kregen we van gebruikers steeds vaker de vraag waar ze lopende cashback-acties konden vinden. Daarom hebben we nu een vaste plek in de app gecreëerd.’
Tikkie Terug onderdeel mediakanalen-mix
De door de ABN Amro ontwikkelde betaaltoepassing legt uit dat merken tot op heden externe kanalen in moesten zetten om bepaalde actie aan te jagen, zoals bijvoorbeeld display-, social- of schapcommunicatie. Kensmil: ‘We adviseren nog steeds om deze middelen in te zetten, maar wij kunnen daar nu een extra middel aan toevoegen om het bereik nog verder te vergroten. Doordat Tikkie-gebruikers directe toegang tot de toepassing hebben kunnen merken een hele brede doelgroep met hun product aanspreken. Hiermee is het een functionaliteit geworden die niet mag ontbreken in de mediakanalen-mix van marketeers.’
Lopende acties
Tikkie Terug werkt voor iedereen die de laatste versie van de app heeft. Binnen het menu kunnen mensen onder het kopje ‘acties’ alle lopende geldterugacties terugvinden. Het merk geeft te kennen dat er op dit moment zes cashback-acties lopen voor vijf verschillende merken: Aquarius, Danio, Duyvis, Purina en Yes.
Lees ook: Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!