Tijdens het Friends of Search-congres, georganiseerd door brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA, zijn de winnaars van de eerste Friends of Search Awards bekend gemaakt. Slimster.nl wint de award voor beste werk in Search Engine Optimization (SEO). Leen Bakker sleept de Search Engine Advertising (SEA)-prijs in de wacht.
De genomineerden Slimster.nl, Europcar en SKODA laten volgens de jury zien dat Nederland op SEO-gebied op hoog niveau presteert en dat strategisch inzicht gecombineerd wordt met tactische executie op wereldniveau. Over de winnaar: 'Slimster.nl heeft een zeer goed uitgevoerde migratie, waarbij niet alleen het huidige verkeer wordt behouden, maar ook met een groot percentage wordt verhoogd.'
Ervaringen repliceren
De jury noemt met name dat 'het geautomatiseerd taggen en omleiden van afbeeldingen goed is uitgevoerd'. Ook vinden ze het erg innovatief dat het mogelijk is om met Slimster.nl te praten via Google Assistant.
Leen Bakker is winnaar in de categorie Search Engine Advertising (SEA) waarmee ze in de finale bol.com en A-Z Barbecue & Gourmet Party Service verslaan. Uit het juryrapport: 'Leen Bakker maakt geweldig gebruik van een breed scala aan Google Ads-mogelijkheden om de online ervaring te repliceren die een persoon zou hebben in zijn winkel. Uitstekend werk door het winkelgedrag van consumenten te vertalen naar de digitale wereld, met zeer goed getargete campagnes.'
Voor het eerst
De jury heeft vooral gekeken naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De Friends of Search Awards zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!