Dit zijn de voordelen van flyers als marketing instrument
Ondanks dat de flyer vaak gezien wordt als een ‘oudbollig’ marketinginstrument, heeft flyeren wel degelijk impact. Sterker nog: als je het goed doet breng je jouw bedrijf met een flyer juist onder de aandacht. En dat zonder al teveel kosten aan marketing kwijt te zijn. Via online drukkerijen kun je flyers goedkoop laten printen of drukken omdat deze vaak bulk orders verzamelen.
Zorg dat jouw flyer iets te bieden heeft
Wat wil jouw lezer? En hoe bied jij meerwaarde aan de lezer? Twee vragen waar jij goed over na moet denken bij het maken van een flyer. Jouw flyer moet namelijk een bewaarfunctie krijgen. Wat gooien mensen bijvoorbeeld niet weg? Geld. Zorg daarom dat er bijvoorbeeld een aanbieding op je flyer staat of een kortingscode. Zo is jouw flyer interessant voor de lezer. Voeg jouw gloednieuwe flyer toe bij de bestelling van je klant en een herhaalaankoop is bijna gegarandeerd!
Groot bereik met een flyer
Het nadeel van vele marketingvormen is dat het vaak na één oogopslag vergeten wordt. Het blijft niet bij. Met flyers is dat anders. Ze blijven bij. Waarom? Omdat het tastbaar is. Ze worden ergens neergelegd, waardoor ze keer op keer gezien worden. Ook door mensen naar wie jij geen flyer hebt gestuurd.
Flyers kun je voor veel uitingen inzetten
Als je denkt dat flyers maar een marketingdoeleinden hebben, dan heb je het mis. Je kan flyers voor meerdere doelen tegelijk inzetten. Dat komt omdat de flyer dubbelzijdig is. Op de ene kant zet je bijvoorbeeld een actie, de andere kant gebruik je voor iets informatiefs.
Met een goed ontwerp en een goede boodschap kom je heel ver
De gedachte dat flyers nutteloos zijn als marketinginstrument is dus zeker niet nodig. Flyers zijn juist een heel goed marketinginstrument. Natuurlijk heeft het ontwerp, de boodschap en de manier waarop jouw flyer onder de aandacht wordt gebracht ook een groot effect op het resultaat. Hup, waar wacht je nog op? Flyeren maar!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!