Van de verdiepingscampagnes van Ben is dit de meest succesvolle, zowel in communicatie als in sales.
1 op de 3 verkochte salades is van Johma, dat ook sterker groeit dan de markt.
Mede dankzij de onderscheidende positionering en de functionele campagne is in een vechtmarkt deze mooie conversie gerealiseerd.
Toto heeft ervoor gekozen de case in zowel de Merk-categorie als in de categorie Gedrag Lang te laten beoordelen. En wint twee keer Goud.
Het draagvlak voor de Rookvrije Generatie, dat echt een begrip is geworden, is sterk gestegen.
De Hartstichting heeft een moderne manier van fundraising ingezet en uitstekend ingespeeld op het veranderende medialandschap.
Extra marktaandeel bij een doorgaans honkvaste doelgroep, dat is een mooie prestatie.
Nederland heeft een middel of handvat gekregen om elkaar op onaardig gedrag aan te spreken.
Na de prijsvechtersjaren heeft Ben met succes een nieuwe merkpositie in de zware telecommarkt geclaimd.
Natuurlijk is het overduidelijk dat Frekkel de campagne maakte, de resultaten op impact en aaibaarheid zijn fantastisch.
Dit is een prachtige member-get-member-actie van McDonald's, ingezet op personeelswerving.
PostNL omarmt en realiseert een maatschappelijk doel en geeft daarbij tevens het eigen merk een boost.
Waanzinnig knap dat Jumbo het familie-concept zo consistent en overtuigend heeft kunnen vasthouden, zonder wear-out.
Geen twijfel mogelijk: alles aan de campagne klopt.
Met een beperkt budget zo’n stevige merkcampagne neerzetten, dat is knap van Bever.
15 winnaars bij uitreiking Effie Awards 2019. Naast dubbel-goud ook zilver voor Nederlandse Loterij en TBWA\Neboko.
Het bouwen van een sterk merk is niet alleen een stevige zoektocht, het is ook steeds vaker een activiteit die niet hoog op de agenda staat.
Ambitie en creatie versterken dat effect. ‘Maar sterke creatie verbloemt een zwakke strategie niet.’
De uitreiking zal plaatsvinden op 5 november in het Concertgebouw in Amsterdam.
De categorie ‘Gedrag Lang’ heeft met elf cases de meeste inzendingen.
Om merkoverweging of -voorkeur te creëren moet je uit een ander vaatje tappen. En om een Effie te winnen al helemaal.
Purpose of pegels? Om merkbouw en maatschappelijke impact samen te laten gaan, zijn vooral een lange adem en geloofwaardigheid nodig.
Alfred Levi is voorzitter van de Effie-jury. Hij hoopt dat er dit jaar meer strategische cases worden ingezonden.
Werk insturen kan tot en met 3 september.
Aanvoerders van de vakjury zijn dit jaar Valerie van Schaick, Karen de Loos, Michael Amiabel en Hans Middelhoek.
Een goed creatief idee herkennen is - zegt de man van onderzoek en onderbouwing - toch een kwestie van intuïtie.