Zuckerberg: Facebook verandert niet, adverteerders komen snel genoeg terug

De ceo van Facebook lijkt zich voorlopig geen zorgen te maken om het groeiend aantal merken dat advertentiecampagnes stopzet.

123RF

Mark Zuckerberg denkt dat de adverteerders die Facebook boycotten "snel genoeg terugkomen" en dat de gemiste inkomsten slechts "een paar procent van de omzet vertegenwoordigen". Dat zei Zuckerberg vorige week tijdens een interne vergadering.

Volgens een woordvoerder van Facebook maakt het bedrijf niet onder druk beleidswijzigingen, maar doen ze dat alleen op basis van hun eigen principes.

Zuckerberg is van plan nu zelf in gesprek te gaan met de organisatoren van de boycot, nadat eerdere gesprekken van Facebook op niets uitliepen. Dat blijkt uit een transcriptie van een intern bedrijfsgesprek, die in handen is van The Information

Ruim 400 bedrijven steunen boycot

Inmiddels hebben ruim 400 bedrijven, waaronder Ford, Coca-Cola en Unilever, aangekondigd om tijdelijk geen advertenties meer te plaatsen op Facebook en Instagram. De bedrijven sloten zich met die boycot aan bij de campagne Stop Hate for Profit, die Amerikaanse burgerrechtenorganisaties zijn begonnen.

Met name Facebook moet het ontgelden bij de burgerrechtenorganisaties die strijden tegen racisme. Ze nemen het de techgigant kwalijk dat berichten die oproepen tot geweld tegen Black Lives Matter-demonstranten niet worden verwijderd. Ook zou er te weinig worden gedaan tegen nepnieuws.

De interne vergadering waarin Zuckerberg zei dat hij zich geen zorgen maakt, vond afgelopen vrijdag plaats. Op dezelfde dag zei de Facebook-topman juist bereid te zijn om het beleid te veranderen. De ceo beloofde die dag voortaan harder op te treden tegen racistische content op zijn platform.

Lees ook: Boycot Facebook voelt als revolutie, maar lijkt gedoemd te mislukken, stellen experts

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie