YouTube Shorts krijgt meer aandacht op grotere schermen

Op de tablet en computer heeft YouTube Shorts nu een eigen tabblad. Ook maakt YouTube het maken van korte video's eenvoudiger.

YouTube zet groter in op YouTube Shorts, verticale video's die maximaal zestig seconden duren. YouTube-gebruikers zagen Shorts eerst alleen prominent in de smartphone-app, maar nu ook als een apart tabblad in de tablet-app en op de computer. Dat meldt Google in een blogpost

Eenvoudiger video's maken

Het maken van YouTube Shorts-video's uit bestaande video's wordt ook eenvoudiger, belooft Google. Het bedrijf gaat het mogelijk maken om een fragment uit een andere video te knippen en hier een eigen reactie aan toe te voegen. Deze functie lijkt geïnspireerd door TikTok. Google's nieuwe knipfunctie is vooralsnog alleen te gebruiken op iOS en komt later ook naar Android-smartphones.

Concurrentie met TikTok

YouTube heeft Shorts ontwikkeld als een alternatief voor TikTok. De Chinese video-app boekt grote successen met de korte video's van gebruikers. Inmiddels heeft TikTok meer dan één miljard maandelijkse gebruikers en verwacht een analistenbureau dat TikTok dit jaar 10,1 miljard euro aan advertentie-inkomsten genereert. Ook Instagram en Facebook - platformen van Meta - bieden alternatieven voor TikTok aan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie