WeTransfer stelt advertentieruimte beschikbaar aan BLM-beweging: 'Aan holle woorden heb je niets'

WeTransfer, dat 70 miljoen actieve gebruikers heeft, heeft de steun van het platform toegezegd om de verspreiding van racisme te voorkomen. 

Na de dood van George Floyd en wijdverbreide protesten tegen racisme, belooft WeTransfer de steun voor zwarte creatievelingen te versterken. Chief creative officer Damian Bradfield vertelt aan The Drum hoe het platform van plan is een blijvend verschil te maken en niet zomaar een 'leverancier van holle woorden' te worden.

De protesten na de dood van George Floyd hebben de aandacht gevestigd op rassendiscriminatie in de VS en de rest van de wereld. Te midden van de stortvloed van Amerikaanse merken die in de rij staan ​​om hun steun voor Black Lives Matter te uit te spreken, zegt WeTransfer's mede-oprichter en chief creative officer Damian Bradfield dat hij blijvend verschil wil maken. 'We hebben de verantwoordelijkheid om meer te doen', zegt Bradfield. 'We gaan niet alleen een verklaring van de chef-directeur afgeven om mensen op Instagram te plezieren', benadrukt hij. WeTransfer, dat 70 miljoen actieve gebruikers heeft, heeft de steun van het platform toegezegd om de verspreiding van racisme te voorkomen. 

Afgelopen weekend heeft WeTransfer advertentieruimte gedoneerd aan verschillende Black Lives Matter-bewegingen. Het project, waarvoor de cloudservice 1 miljoen dollar investeert, wordt deze week wereldwijd uitgerold.

Lees ook: WeTransfer volgt Tony’s Chocolonely en ontvangt B Corporation Certificering

WeTransfer lanceerde eerder het contentplatform WePresent. In maart trok het platform 1 miljoen nieuwe gebruikers aan, waardoor het maandelijkse lezerspubliek is gestegen tot 4 miljoen wereldwijd. 'Aangezien ons bereik zo groot is, is het onze belangrijkste taak ervoor te zorgen dat we er elke maand actief voor zorgen dat het werk dat we laten uitvoeren of laten zien divers is.' Het huidige coververhaal op de WePresent-homepage is een link naar de Black Lives Matter-website. Eerder dit jaar werkte WePresent samen met acteur en rapper Riz Ahmed voor de aangrijpende korte film The Long Goodbye, geregisseerd door Aneil Karia. De film behandelt racisme in Groot-Brittannië.

Lauwe reacties merken

De reacties van merken waren tot dusver lauw. De meesten aarzelen om zich te mengen in het politieke debat en hebben geen concrete actie ondernomen. Sommige merken werden bekritiseerd omdat hun acties niet zo luid spreken als hun woorden. Crossfit verloor de steun van Reebok en andere merken na een omstreden opmerking van de oprichter en CEO op Twitter.

Schoonheidsgigant L'Oréal Paris kwam onder vuur te liggen toen Munroe Bergdorf, die eerder vanwege politieke activisme door het merk werd afgezet, het merk op Twitter beschuldigde van hypocrisie. Nadat Munroe's Tweet viraal ging, nam de nieuwe president van L'Oréal, Delphine Viguier, contact op met de activist. 'We hadden een open en constructief gesprek', schreef Munroe in een verklaring die ze via haar Twitter-account deelde. Vervolgens kondigde ze aan dat de schoonheidsgigant donaties zal doen aan de Black Lives Matter-beweging. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie