Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter slingert tweets over raciale ongelijkheid via billboards de wereld in

Sinds eind mei zijn er meer dan 340 miljoen tweets gepost over Black Lives Matter.
Twitter
© Twitter
Twitter
© Twitter

Twitter heeft in de VS tientallen billboards behangen met tweets om de Black Lives Matter-beweging een hart onder de riem te steken. De campagne werd bedacht in het kader van Juneteenth, de jaarlijkse feestdag waarop de bevrijding van Amerikaanse slaven wordt herdacht. Op plaatsen waar de afgelopen tijd veel werd gedemonstreerd, prijken verschillende tweets op billboards. Die tweets zijn daadwerkelijk op het microblog verschenen.

related partner content for mobile comes here

 

Twitter
Twitter Twitter

De advertenties zijn specifiek geplaatst in steden die veel aandacht hebben gekregen voor hun drukbezochte en aanhoudende protesten tegen politiegeweld: Atlanta, Chicago, Louisville, Minneapolis, New York, Los Angeles, Oakland en Philadelphia. 'We wilden opduiken in de epicentra van de protesten van de afgelopen weken, maar niet als Twitter; we wilden de gedachten delen van mensen over wat er vandaag in de wereld gebeurt. En we wilden dat de teksten in hun eigen woorden zouden verschijnen', laat de techreus weten aan Adweek.

De advertenties zijn gemaakt door het interne marketingteam van Twitter. Dat team blijft voorlopig echte tweets naar de niet-digitale wereld brengen. Voor de Juneteenth-campagne koos Twitter voor berichten variërend in thema van empowerment en aanmoediging, maar ook botte berichten waarmee critici van Black Lives Matter werden geconfronteerd.

Tijdens de protesten van de afgelopen weken - en de jaren ervoor - is Twitter een van de centrale platforms gebleven voor discussies rond Black Lives Matter. Sinds 25 mei, toen George Floyd werd vermoord door de politie van Minneapolis, zijn er meer dan 340 miljoen tweets gepost over de Black Lives Matter-beweging en aanverwante onderwerpen, met een gemiddelde van ongeveer 230 tweets per seconde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in