Tikkie heeft nieuwe dienst 'Tikkie Terug'

Met Tikkie Terug wil Tikkie 'geldterugacties' naar het niveau brengen dat wordt verwacht in 2020: volledig digitaal, snel en vertrouwd.

Tikkie Terug

Tikkie, de betaalapp van ABN Amro met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geld-terug-acties. Die dienst werd eerder al gelanceerd, met Coca-Cola als launching partner met cash-back-campagnes voor onder meer Fuze Tea en Coca-Cola Energy en in de afgelopen weken startten ook Nestlé met YES! repen en Arla met Apetina een campagne waar Tikkie Terug werd ingezet voor een geld-terug-actie. De nieuwe dienst wordt dinsdag 30 juni aan het grote publiek gepresenteerd. Binnenkort volgt ook FrieslandCampina met een geld-terug-actie voor Optimel.

Jarig

Die lancering wordt gemarkeerd door de vierde verjaardag van Tikkie. Consumenten kunnen een tompouce bij de Hema kopen en via Tikkie Terug het geld terug krijgen. De actie werkt als volgt: consumenten hebben alleen de aankoopbon van de tompouce en de Tikkie app nodig. In de Tikkie app kan je op de ‘Tikkie is jarig’-actie klikken, daarna met de camera van de telefoon de aankoopbon van de tompouce scannen en vervolgens wordt het aankoopbedrag binnen 5 seconden teruggestort op de rekening van de consument.

Snel

Met Tikkie Terug brengt Tikkie zegt ABN Amro geld-terug-acties naar het niveau te brengen dat wordt verwacht in 2020: volledig digitaal, snel en vertrouwd. Moreno Kensmil van Tikkie: 'We zagen dat geld-terug-acties sneller en makkelijker kunnen. Die worden nu vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Terwijl het zoveel eenvoudiger kan voor zowel de consument als de bedrijven. Na aankoop van het product stuur je nu als het ware een Tikkie naar een speciale rekening van Tikkie. Zonder dat het nodig is om gegevens achter te laten. We zijn blij dat we door deze samenwerking met Hema een breder publiek kunnen laten kennismaken met deze dienst.'

Flow

Bedrijven die Tikkie inzetten voor hun geld-terug-acties maken volgens ABN Amro gebruik van de bekende 'Tikkie-betaalflow' die consumenten gewend zijn. 'Maar', zegt Kensmil, 'de bedrijven bepalen zelf hoe zij Tikkie Terug inzetten. Van alleen het scannen van de QR-code en controle met een aankoopbon tot tokens, ofwel QR-codes. Tikkie Terug kan zowel offline als online worden ingezet.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie