Snap gaat meer reclames tonen in zijn Snapchat-app in de hoop meer advertentie-inkomsten op te halen. De ceo van Snap schrijft in een memo aan zijn personeel namelijk dat investeerders zich zorgen maken om het trage tempo waarin de advertentietak van Snap groeit. Die zorgen uiten zich ook in het Snap-aandeel, dat op bijna het laagste niveau ooit staat.
Meer reclames
Snapchat heeft meer dan 850 miljoen maandelijkse gebruikers, maar verdient nog steeds relatief weinig. Een betaald abonnement heeft inmiddels ruim 11 miljoen gebruikers en de advertentie-inkomsten van het totale aantal gebruikers groeien maar langzaam. Onder druk van aandeelhouders gaat Snap daarom op meer plekken in de Snapchat-app advertenties tonen.
De belangrijkste plek is het chatvenster, waar gebruikers berichten van vrienden openen. In dit venster komen straks gesponsorde berichten van adverteerders te staan. De exacte uitstraling van zo'n reclame is nog niet duidelijk.
Advertenties op de kaart
Ook de kaart binnen de Snapchat-app krijgt reclames. Op deze kaart zien gebruikers de locatie van vrienden - mits die hier toestemming voor gegeven hebben. Merken kunnen binnenkort betalen om gesponsorde locaties op de kaart te tonen, schrijft de Snap-ceo.
Deze reclamemogelijkheid doet denken aan Google Maps, dat adverteerders al langer laat betalen om prominenter zichtbaar te zijn in de kaartendienst.
13 jaar
Snap bestaat nu dertien jaar, maar heeft nog voldoende uitdagingen. De ceo meldt onder meer aan zijn personeel: 'De groei van onze digitale advertentieactiviteiten is een van de belangrijkste factoren voor ons potentieel voor inkomsten op de lange termijn, en investeerders maken zich zorgen dat we niet sneller groeien'.
Eerder deze maand vereenvoudigde Snap zijn advertentieplatform voor marketeers en maakte het bekend dat adverteerders campagnes kunnen genereren met behulp van artificiële intelligentie (AI).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!