Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom krijgt directe toegang tot Microsoft Advertising-oplossingen

De samenwerking moet Microsoft in staat stellen om zijn generatieve AI uit te rollen binnen het Omni-platform.
Microsoft Advertising
© Afbeelding: Shutterstock
Microsoft Advertising
© Afbeelding: Shutterstock

Microsoft en Omnicom verdiepen hun samenwerking op het vlak van Microsoft Advertising. Omnicom krijgt directe toegang tot Microsoft Advertising-oplossingen en -inventory binnen Omni, zijn marketingplatform dat vijftigduizend klanten heeft. Het is ook de bedoeling dat Microsofts generatieve artificiële intelligentie (AI) gaat draaien binnen Omni, om klanten zo te helpen met inzichten en de efficiëntie en prestaties van reclames te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Generatieve AI

De twee bedrijven maken de diepere samenwerking bekend op technologiebeurs CES, die deze week plaatsvindt in Las Vegas. Afgelopen zomer, op de adverteerdersconferentie Cannes Lions in Cannes, werd aangekondigd dat Microsoft-software de slimme assistent van Omnicom gaat aansturen. Die Omni Assist gebruikt generatieve AI om klanten op verschillende vlakken te helpen.

Omnicom-klanten hebben nu vanuit Omni directe toegang tot Microsoft-inventory op het vlak van gaming, connected tv en Microsoft Start. Klanten en bureaus kunnen die inventory bekijken en campagnes plannen en activeren, nog steeds vanuit Omni en geholpen door de Omni Assist. 

Meer inzichten

In de toekomst willen Omnicom en Microsoft nieuwe doelgroepeninzichten in Omni inbouwen, net als nieuwe meetinstrumenten. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in