Microsoft en Omnicom verdiepen hun samenwerking op het vlak van Microsoft Advertising. Omnicom krijgt directe toegang tot Microsoft Advertising-oplossingen en -inventory binnen Omni, zijn marketingplatform dat vijftigduizend klanten heeft. Het is ook de bedoeling dat Microsofts generatieve artificiële intelligentie (AI) gaat draaien binnen Omni, om klanten zo te helpen met inzichten en de efficiëntie en prestaties van reclames te verbeteren.
Generatieve AI
De twee bedrijven maken de diepere samenwerking bekend op technologiebeurs CES, die deze week plaatsvindt in Las Vegas. Afgelopen zomer, op de adverteerdersconferentie Cannes Lions in Cannes, werd aangekondigd dat Microsoft-software de slimme assistent van Omnicom gaat aansturen. Die Omni Assist gebruikt generatieve AI om klanten op verschillende vlakken te helpen.
Omnicom-klanten hebben nu vanuit Omni directe toegang tot Microsoft-inventory op het vlak van gaming, connected tv en Microsoft Start. Klanten en bureaus kunnen die inventory bekijken en campagnes plannen en activeren, nog steeds vanuit Omni en geholpen door de Omni Assist.
Meer inzichten
In de toekomst willen Omnicom en Microsoft nieuwe doelgroepeninzichten in Omni inbouwen, net als nieuwe meetinstrumenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!