Op woensdagavond in de Amsterdamse club Escape zijn de SpinAwards uitgereikt. In totaal werden 19 Gouden, 21 Zilveren en 1 Grand SpinAward uitgereikt. De wervingscampagne The Lockdown van ABN AMRO en Code d'Azur viel maar liefst zes keer in de prijzen.
Grand SpinAward voor de NOS
De NOS ontving de Grand SpinAward. Deze prijs is voor de partij die het digitale denken het afgelopen jaar het meest heeft verder gebracht. De NOS viel op met de redactionele producties ‘Onder de duim’ (over telefoonverslaving) en ‘Ik zie wat jij niet ziet’ (over depressie). De omroep wordt geroemd om zijn innovatiekracht en doorzettingsvermogen op het digitale vlak.
Tim Hofman wint goud
De gouden ring voor de Digital Celebrity ging naar Tim Hofman. Deze prijs is voor de online beroemdheid met de creatiefste innovaties van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Jacqueline Vizee (Maak|Veed): ‘Tim Hofman heeft afgelopen jaar ervoor gezorgd dat het kinderpardon weer in de belangstelling kwam te staan. Dit deed hij via zijn YouTube-format BOOS met een item over Nemr.
De andere genomineerden waren Vivian Bendermacher en GameMeneer.
Nieuwe categorie
Dit jaar was er één nieuwe categorie: Artificial intelligence & Voice. Deze SpinAwards gaan naar creatieve toepassingen van kunstmatige intelligentie. In deze categorie werden 2 Gouden SpinAwards uitgereikt. Eentje ging naar Code d'Azur voor de case Travel Assistant by KLM. En de ander ging naar KRO-NCRV voor het programma Chefkok BinnensteBuiten.
Alle winnaars van de SpinAwards 2019
Website
Goud: SpangaS, KRO-NCRV, GRRR
Goud: De Digitale Rijpingskelder, Isobar
Zilver: Below The Surface, Q42 & Fabrique
E-commerce
Goud: Rituals.com global redesign
Digital Campaign
Goud: Je bent één klik verwijderd van cybercrime, FCB Amsterdam
Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Zilver: Knalplanga, Roorda Reclamebureau
Social Media
Zilver: Face it, Buutvrij for life
Zilver: Ontspoord - de 1e WhatsApp-thriller van Nederland, Johnny Wonder
Zilver: Doritos Collisions: The Livestream Battle, Fitzroy
Mobile
Goud: Smartify, MOBGEN | Accenture Interactive
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: AH Tech app, &samhoud media en &ranj
Game
Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber
AR&VR
Goud: Zappmissie Live VR-game, KRO-NCRV, Gamedia, United
Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: WKZ-maatje, &samhoud media
Artificial intelligence & Voice
Goud: Chefkok BinnensteBuiten, Embot, KRO-NCRV
Goud: Travel Assistant by KLM, CODE D'AZUR
Zilver: Auping Bedtijdverhaal, Greenhouse & Mindshare NL
Digital Service Idea
Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
Zilver: YoungOnes #eigenbaas, Freshheads
Zilver: SmartOcto Tentacles, Fabrique & SmartOcto
Design
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: End Family Fire, Droga5, Superhero Cheesecake
User Experience
Goud: Snelweg Sprookjes, achtung! mcgarrybowen
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Content
Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Goud: Knalplanga, Roorda Reclamebureau
Goud: ONDER DE DUIM Hoe je telefoon jou in z'n greep houdt, NOS
Media
Goud: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Goud: #myfirstblood, 2Basics Marketing & Sports
Innovation
Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber
Young Talent
Goud: Mazehunter (Desi Bootsman – Hogeschool van Amsterdam/ mediastages)
Zilver: PrivEZ (Wessel Wegerif en Merel Caminda – Hogeschool Utrecht)
Zilver: JAMSPACE (Dean Beverloo, Neslihan Naksu, Sil Eggink, Kelly Bos, Ken Vreeman - Hogeschool Arnhem en Nijmegen)
Digital Celebrity
Goud: Tim Hofman
Grand SpinAward
NOS
Bekijk alle winnaars op www.spinawards.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!