Het winnende werk bij de 23e Webby Awards is donderdag bekend gemaakt. In totaal waren er dit jaar 18 Nederlandse nominaties en dertig honorees.
MediaMonks sleept een hoofdprijs in de wacht met een People’s Voice voor Singapore Time Walk (ingezonden in het cluster ‘mobile sites en apps’).
Daarnaast was het bureau succesvol met Instaconcert (social), waarvoor het een nominatie in de wacht sleepte.
De volledige lijst met Nederlandse genomineerden:
- Singapore Time Walk - MediaMonks (categorie General sites & apps)
- J. Walter Thompson Amsterdam Website - JWT Amsterdam (General website, professional service)
- Type To Design - Superheroes (Website features & Design)
- Instaconcert - MediaMonks (Social content & marketing)
- Cosmos Laundromat - Blender (Film, animation)
- Les Heures Magiques - 72andSunny (General sites & apps)
- KLM FlightFunding - Code D'Azur (Features, best customer service)
- The Social Shuffle - Dawn (General websites, corporate reseponsibility)
- The Social Shuffle - Dawn (individual, game or application)
- The Social Shuffle - Dawn (Websites, microsites & rich media/wellness)
- Follow Your Intuïtion/Peugeot - DPDK (Websites, microsites & rich media/cars)
- 60 Years of Eurovision Song Festival - SCRN (features, best art direction)
- Lumify - Philips (features, technical achievement)
- Pridestream - N=5 (general film, events & live webcast)
- Pridestream - N=5 (branded entertainment, live experiences)
- Imagination Machine - Wieden + Kennedy (individual, experience marketing)