Premium

Intracto Group neemt Burst over: 'Eerst de Benelux en dan stap voor stap Europa in'

Met de overname zet Intracto stap naar een leidinggevende positie op het gebied van digital services op de Nederlandse en Belgische markt. 

V.l.n.r.: Intracto-ceo Pieter Janssens, Hans Maltha en Brian Hirman.

Het digitale bureau Burst komt in handen van de Belgische Intracto Group. Met de overname zet Intracto Group een volgende forse stap naar een leidinggevende positie op het gebied van digital services op de Nederlandse markt. Met de overname telt het team van Intracto Group nu ruim 900 medewerkers, waarvan ruim de helft in Nederland werkzaam is.

Intracto is een fullservice bedrijf met een geïntegreerde propositie op de domeinen strategie, creatie, content, digital marketing en technologie. Intracto Group gelooft in het bouwen van regionale ‘campussen’ om zo dichtbij zowel talent als klanten te zijn. Via een buy-and-build strategie neem het nu inmiddels ook een stevige positie in Nederland.

Intracto wil primair uitbreiden in West-Europa, te beginnen in de Benelux. De groep wil eerst in België en Nederland een diepgaande geïntegreerde propositie kunnen bieden en zal dan stap voor stap in andere landen posities gaan innemen. Eerder nam Intracto onder andere al GUC Agency over. Daarmee sloeg het bedrijf al een grote slag op de Nederlandse (bureau)markt. Ook werden het Nederlandse Frontmen, EZ Company, One Shoe en Isaac aan de groep toegevoegd.

Magie

Het Rotterdamse Burst (met opdrachtgevers als Baderie, Davidoff, Natuurmonumenten en Perfetti Van Melle) kan met het team van 50 experts de eigen expertise breder inzetten en zo haar dienstverlening als full-service digitaal bureau verder uit te bouwen. 'Het kruispunt van marketing, technologie en data is steeds meer de plek waar de magie ontstaat', zegt Hans Maltha, CEO en oprichter van Burst.

Burst was 'absoluut niet op zoek', zegt Maltha. 'We waren heel erg bezig met ons eigen plan, maar we waren wel heel hard aan het groeien, voor covid en tijdens covid. Daarom moesten we vergroten, meer goede mensen hebben en ook onze klanten wilden wat verbreding. Dus alles kwam bij elkaar. Ineens gaan we heel veel stappen vooruit.'

'Meer betekenen voor klanten'

Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group: 'Burst is gepokt en gemazeld, een digitaal bureau waarbij design, data en technologie bij elkaar komen. Hetzelfde DNA als Intracto. In Nederland willen we bouwen aan een aantal campussen. Inmiddels hebben staan die in Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven al in de steigers. Rotterdam stond ook op de lijst, dus hebben we bewust gekeken naar partijen in die regio.'

De klik tussen de partijen speelde een grote rol bij de samenwerking. Maltha: 'Die klik was er niet alleen op persoonlijk, maar natuurlijk ook op professioneel vlak. Intracto Group heeft de juiste experts, skills en tools aan boord om samen met ons nog betekenisvoller te worden in een wereld, die steeds meer digitaliseert. Ik blijf leidinggeven aan Burst en ga meebouwen aan de Rotterdamse campus.

Volgens Maltha, ondernemer in hart en nieren, voelt Intracto als een warm bad. 'Dat vond ik belangrijk voor onze mensen. Die kunnen nu nog meer kennis met vakgenoten delen. Ikzelf heb onwijs veel zin om van hen te leren en samen verder te bouwen. Ook voor de klanten is het beter, omdat we nu veel meer geïntegreerde diensten aan kunnen bieden, van marketing tot content.'

Hirman noemt Burst een 'uitstekende basis' voor de toekomstige campus. 'Hans Maltha is naast een sterke ondernemer, ook een vakman en – niet onbelangrijk – een plezierig mens. Wij zijn blij met nieuw talent aan boord. Voor Burst betekent Intracto Group de kans om op grotere schaal nog meer te betekenen voor hun bestaande en nieuwe klanten.'

'Stap voor stap Europa in'

Volgens Hirman hebben partijen die hun digitale transformatie goed op orde hebben, momenteel een duidelijke voorsprong. 'Ook op het gebied van zaken doen.' Maltha sluit zich daarbij aan: 'Zeker sinds COVID-19 hebben we enerzijds gezien dat degenen die hun digitale huiswerk al klaar hadden, enorm gegroeid zijn. Anderzijds zijn ondernemingen, die nog niet zo ver waren, wakker geschud en gaan inzien hoe ze kunnen groeien door in te zetten op verdere digitale transformatie.'

Gesneden in de arbeidsplaatsen wordt er niet, in tegendeel. Heel Burst gaat mee. Hirman: 'Rotterdam is de eerste stap en we willen alleen maar gaan uitbreiden.' Ambities over de grens zijn er ook al. 'De wens is om een significante positie innemen in markt. We kijken nu ook buiten Nederland en België en zijn onze voelsprieten aan het uitwerpen naar Scandinavië.'

Ook Maltha droomt groot: 'Ik denk dat we nu al mogen zeggen dat we de leading agency in de Benelux zijn. Ik kan niet wachten om stap voor stap ook de rest van Europa te veroveren.'

Lees ook'Je moet zelf naar de plekken gaan waar je klanten te vinden zijn'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie