Innoverend Ralph Lauren ontwerpt mode voor op Snapchat

Bedrijven presenteren eerste digitale collectie merkkleding ter wereld, speciaal voor Bitmoji.

Ralph Lauren ontwerpt innovatieve mode voor op Snapchat
Ralph Lauren x Snapchat

Ralph Lauren en Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, gaan samenwerken en ontwikkelen een digitale collecte om persoonlijke Bitmoji's te kleden op het social platfom. De virtuele merkkleding is geïnspireerd op de Ralph Lauren-look. Volgens Snap kunnen verschillende stijlen uitgekozen worden om de Bitmoji, een persoonlijke avatar op het sociale platform, een identiteit te geven. Ralph Lauren is wereldwijd het eerste kledingmerk dat een collectie op de markt brengt speciaal voor Bitmoji van Snap. 

Ralph Lauren x Bitmoji

Jongere doelgroep

Ralph Lauren wil met het partnerschap aantonen dat zij ook digitaal voorop lopen om tegelijkertijd een jongere doelgroep te bereiken. Het Amerikaanse kledingmerk denkt dat Snapchat een uitgelezen mogelijkheid biedt om het merkverhaal krachtig over de bühne te krijgen en verwacht daarbij dat het leidt tot een toename in verkoop op het eigen e-commerce kanaal.

Op het platform van Snap kunnen gebruikers de kleding vinden in de Mix and Match’-functie van de app. Er is keuze uit zes verschillende outfits voor vrouwen en zes voor mannen. De items kunnen gecombineerd worden. Snap Inc legt uit dat de gebruiker, naast het stijlvol opleuken van de Bitmoji, een achtergrond kan kiezen die past bij het merk Ralph Lauren. Snapchat zegt over de Bitmoji-mode: ‘Het is een 'creatieve manier om een luxe merk op een speelse manier onder de aandacht te brengen buiten de traditionele manier van adverteren.’

Ralph Lauren ontwerpt innovatieve mode voor op Snapchat
Ralph Lauren ontwerpt innovatieve mode voor op Snapchat Ralph Lauren x Bitmoji

Zelfexpressie

Alice Delahunt, chief digital officer bij Ralph Lauren: ‘We willen op een disruptieve manier ons merkverhaal kracht bijzetten en via Snapchat kunnen we dat op een speelse manier doen. We zoeken nieuwe manieren om de nieuwe generatie te bereiken en om er mee in contact te treden. Snapchat is een belangrijk medium voor zelfexpressie. Nu treedt het Ralph Lauren-merk toe in de digitale wereld. Gebruikers kunnen zich nu meer verbonden voelen met de eigen avatar door deze te kleden met het merk waar ze van houden.’

Kleding ook echt te koop

Snapchatters die de Bitmoji’s de Ralph Lauren-look aanmeten zien hun creatie terug in verschillende onderdelen op het platform, waaronder Chat, in games, op de Snap Map en in gepersonaliseerde content zoals Bitmoji Stories. De kledingstukken kunnen volgens Snap ook echt besteld worden op de website van Ralph Lauren en in de fysieke winkels.

Lees ook: Voor het einde van het jaar ook bedrijfsprofielen op Snapchat

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie