Google heeft samenwerkingen gesloten met bekende aanbieders van digitale buitenreclame en gaat digital out of home-reclame (DOOH) ondersteunen via zijn Google Ads-platform. Dat schrijft het bedrijf in een blogpost.
Zakelijke klanten die Google's Display & Video 360-software gebruiken kunnen advertenties ontwikkelen en die projecteren op DOOH-schermen van partners. De inkoop gaat via programmatic advertising.
Partners
Tot Google's partners horen de platformen Hivestack, Magnite, PlaceExchange, Ströer SSP, VIOOH en Vistar Media. De medewerking van deze partners geeft adverteerders toegang tot de DOOH-borden van ClearChannel, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer.
Met adverteerders bedoelt Google vooral internationaal opererende merken die nu via één platform hun DOOH-reclame in verschillende landen kunnen activeren. De nieuwe (software)samenwerking is minder gericht op merken die adverteren in één land en dat blijven doen.
Impressies schatten
Een adverteerder die via Display & Video 360 een advertentie inkoopt, kan die activeren, pauzeren en optimaliseren met een beperkte vertraging. Google's platform noemt ook het geschatte aantal impressies (passanten). Die impressies leunen niet op locatiedata of andere persoonlijke informatie van passanten, bezweert Google. In plaats daarvan schat Google (met partners) het aantal impressies aan de hand van bekende methoden van bijvoorbeeld Geopath.
De reclames op de DOOH-borden zijn niet gepersonaliseerd. Wel kunnen de reclames via programmatic inspelen op behoeften van adverteerders. Zo kan een adverteerder die gezonde broodjes verkoopt bijvoorbeeld tijdens lunchtijd adverteren in kantoorwijken, en zien voorbijgangers op andere tijdstippen advertenties van andere merken.
Adverteerders met interesse in Google's nieuwe oplossing vinden op deze website meer informatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!