Als mens zijn we nooit uitgeleerd, en dat geldt ook op de werkvloer. Met dit in gedachten biedt GoodHabitz talloze online trainingen voor professionals aan. Om hen de beste ervaring te bieden én de juiste informatie voor te schotelen, is een sterke en gebruiksvriendelijke website een must. Er is gekozen om een volledig nieuwe website neer te zetten en deze is onlangs gerealiseerd door Dept. Na een intensieve en geslaagde samenwerking staat GoodHabitz er nu kleurrijker, gebruiksvriendelijker en meer marketing-minded voor dan ooit.
GoodHabitz onder de loep
Elke organisatie gaat op een andere manier om met de persoonlijke ontwikkeling van zijn werknemers, maar het bieden van trainingen is hierbij altijd een gouden formule. GoodHabitz specialiseert zich in online trainingen voor de b2b-markt door middel van abonnementen. De trainingen van GoodHabitz onderscheiden zich doordat ze net zo vermakelijk en makkelijk te volgen zijn als het kijken naar een serie. Je bepaalt zelf wat, wanneer en hoe je leert, en dat alles voor een concurrerende, vaste prijs. Met coaches en slimme tools is er per organisatie een op maat gemaakte implementatie van de GoodHabitz-diensten mogelijk, waardoor het aanbod beter en gretiger door werknemers geconsumeerd wordt en de opgedane kennis ook beter toepasbaar is in de praktijk. Uit het brede aanbod zijn er zo verschillende trainingen te volgen over inspirerend leiderschap, productiviteit, management, persoonlijke kracht, digitale vaardigheden, en veel meer.
Extra aandacht voor lead generatie
Het bieden van digitale diensten betekent dat alles in het digitale rijk optimaal moet werken – dat spreekt voor zich. De voormalige website van GoodHabitz bestond zowel uit hun leer- als marketingplatform en was in-house ontwikkeld. Ze merkten dat het marketingbereik en de algehele online zichtbaarheid verder verbeterd konden worden, om hun wereldwijde groeispurt als organisatie te ondersteunen. GoodHabitz legde deze situatie voor aan Dept met als concreet verzoek om te helpen hun digitale leadgeneratie. Zo ontstond het idee om het marketingplatform los te trekken van het leerplatform. Door dit te doen kan Dept helpen de sales, zichtbaarheid en het bereik van GoodHabitz te vergroten onder de HR professionals.
Het hervinden van de balans
We zijn begonnen met onderzoek bij (potentiële) klanten; HR professionals en Learning & Development experts. Daarna hebben we de kansen vanuit ons onderzoek en onze expertise in een workshop aan GoodHabitz voorgelegd, om te leren welke keuzes zij als organisatie op de korte en lange termijn willen maken. Ondanks het willen lostrekken van het marketingdeel van het leerplatform, waren ze tevreden met de stijl van het merk en de website. Toen we begonnen met de conceptfase hebben we in het design dan ook niet het wiel opnieuw uitgevonden, maar gekeken naar gebruiksvriendelijkheid, kleurgebruik en het optimaal doorvertalen van de bestaande stijl. De gekozen kleuren en fonts konden bijvoorbeeld blijven.
De uitdaging voor de designers van Dept zat in het vinden van de balans tussen de speelse, kleurrijke stijl van GoodHabitz en hun duidelijke focus op de zakelijke markt. Onze zoektocht ging in deze fase dan ook constant over de keuze tussen professioneel versus speels, zachte vormen versus strakke lijnen, en fel kleurgebruik versus een witte, clean look. Uiteindelijk bleek het midden van deze uitersten steeds de voorkeur te hebben bij GoodHabitz. Dit hebben we dan ook uitgewerkt in een meer zakelijk design, waarbij de bestaande kleuren in balans zijn gebracht. De kleuren hebben nu ook een duidelijker doel: elke kleur staat voor een categorie binnen het aanbod van GoodHabitz. Zo komt de website gestructureerd en duidelijk over.
Digitale marketing
Met het vergroten van online zichtbaarheid, bereik en sales in gedachten, zijn we bij Dept ook aan de slag gegaan met het verbeteren van de digitale marketing. Zo hebben we de nieuwe website geheel SEO-first opgezet op basis van uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Daarnaast hebben we de meetbaarheid ingericht met als doel om straks de hele b2b buyer journey te kunnen doormeten: van de eerste interactie, naar oriëntatie, demo-aanvraag, offerte en uiteindelijk een getekend contract. Ook maken we een funnel en channel dashboard voor het monitoren van performance campagnes en conversie.
We hebben Salesforce Pardot gebruikt voor het opzetten van e-mailflows voor het heractiveren van sleeping prospects in de database. Het doel is om deze prospects te bereiken via marketing en uiteindelijk salesgerichte e-mails, LinkedIn-campagnes en landingspagina’s. Tot slot hebben we een overkoepelende data-architectuur, integratie en tooling-advies opgezet waarbij we rekening hebben gehouden met de ambitie om via machine learning en algoritmes te kunnen personaliseren op zowel het marketing- als het leerplatform.
Het eindresultaat
De vernieuwde b2b-website ademt nog steeds het speelse en kleurrijke karakter van GoodHabitz, is in zeven talen beschikbaar om aan te sluiten bij hun internationale groeispurt, en heeft een duidelijke focus op HR professionals binnen een organisatie. In de oude situatie stond er op goodhabitz.com een overzicht van de trainingen en bijhorende uitleg ten behoeve van de cursist, en minder met de HR-professional in gedachten. Op het nieuwe platform is er meer ruimte voor de why & how van de methodiek van GoodHabitz en het verschil dat gemaakt kan worden met meer aandacht voor een goede implementatie. We hebben in dit gehele proces alles voor GoodHabitz opgepakt: van het design en de UX, tot de frontend, backend, hosting, data, SEO, digitale marketing en testing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!