Dept lanceert de eerste open source, white-label oplossing voor het opzetten van een NFT-marktplaats, gebouwd op de Algorand-blockchain.
Met stijgende sales die vertwintigvoudigd zijn, van 13,7 miljoen dollar in 2020, naar 2,5 miljard dollar een jaar later, is het volgens Dept onmogelijk voor bedrijven om non-fungible tokens (NFT’s) te negeren. Het bureau stelt dat de nieuwe marktplaats, AlgoMart, het voor merken eenvoudiger maakt om binnen enkele dagen hun eigen NFT’s op te bouwen en te lanceren door de open source-software, flexibele tools, eenvoudige interacties met de blockchain en het geïntegreerde betaalsysteem van Circle.
'Er miste nog iets'
David Markley, director of business solutions bij Algorand, zegt dat NFT’s explodeerden toen dit jaar de grootste merken ter wereld doorhadden welke rol de digitale assets kunnen spelen.
'Toch miste er nog iets: een directe manier om een marktplaats op te zetten en daarmee voordeel te halen uit deze unieke digitale assets. Algorand is een aantrekkelijk systeem voor dit soort marktplaatsen; het is duurzaam, schaalbaar en heeft lage transactiekosten.'
Meer persoonlijke relaties opbouwen
Volgens Markley geven NFT’s organisaties de mogelijkheid om meer persoonlijke relaties op te bouwen met klanten.
'Dept zag dat de drempel verlaagd moest worden zodat bedrijven controle krijgen over hun digitale assets en de manier waarop gebruikers hiermee omgaan.'
Het nieuwe platform biedt volgens Dept standaard modules die op een creatieve manier gebruikt kunnen worden terwijl het ervoor zorgt dat merken gemakkelijk nieuwe modellen en ervaringen kunnen creëren.
'Bedrijven kunnen bijvoorbeeld veilingen houden voor digitale verzamelobjecten, NFT’s maken voor metaverse-gamers, digitale en fysieke experiences samenbrengen of iets aanbieden dat in de echte wereld inwisselbaar is.'
Nieuwe manier om te innoveren
Jesse Streb, senior vice president technology & engineering bij Dept, vertelt dat NFT’s de weg openen voor b2c-merken om op een nieuwe manier te innoveren.
'NFT's bieden creators een betere manier om inkomsten te genereren en versterken de vertrouwensband met de consument. Daarnaast is het op financieel vlak gunstig voor de eigenaren van digitale assets. Onze NFT-marktplaats biedt een flexibele, energie-efficiënte en bruikbare infrastructuur voor merken om te kunnen profiteren van de enorme kansen die bestaan in de wereld van NFT’s.'
Eenvoudig om te beginnen
Dept legt verder uit dat het door de geavanceerde infrastructuur van Terraform en Docker eenvoudig is voor merken om te beginnen en de development- en implementatiefases te doorstaan.
Daarnaast zou Circle de complexiteit wegnemen bij het maken en het beheren van digitale portemonnees, waardoor gebruikers net als bij andere e-commercetransacties met een creditcard of bankpas kunnen betalen.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!