Bol.com lanceert app voor verlanglijstje: 'een magischer en makkelijker Sinterklaas'

Webshop pakt kinderen (en volwassenen) in met speelgoedboekenapp.

Dennis Weening (links) tijdens de lancering van het Grote Speelgoedboek.

Zodra de herfstblaadjes vallen, krijgen kinderen de kriebels. Want: de decembermaand komt langzaam maar zeker dichterbij. Bol.com komt daarom dit jaar niet alleen met een groot speelgoedboek, maar lanceert ook een speciale app, waarmee  kinderen de bijna 900 producten uit het boek tot leven kunnen brengen.

8D

De plaatjes in de speciale speelgoedboekapp, te downloaden in de digitale winkels van Google en Apple, zijn te scannen, waardoor en beelden en filmpjes over het artikel verschijnen. 'Naast speelgoed, bevat het boek ook artikelen gerelateerd aan bijvoorbeeld sport, muziek en bakken. Alles bij elkaar levert het boek meer dan 100 uur fun en doe-plezier op voor kinderen', laat het digitale warenhuis weten.

Het Speelgoedboek, dat sinds zaterdag in Nederland verspreid is, bevat een aantal opvallende technologische snufjes, zoals de 8D luisterverhalen achterin het boek. De verhalen over Jackie en haar denkbeeldige broertje Jack zijn ingesproken door  acteur Tygo Gernandt. Dankzij 8D klinkt het geluid heel dichtbij en overal om je heen en dat maakt de luisterervaring heel bijzonder. Met een koptelefoon beleef je de beste geluidservaring. De luisterverhalen zijn geschreven door Eric Hercules, die onder andere ook scènes schrijft voor Sesamstraat, het Zandkasteel en het Sinterklaasjournaal.

Magisch en makkelijk

Met de app hoopt bol het maken van een verlanglijstje niet alleen magischer te maken, maar ook makkelijker. Of ouders daar zo blij mee zijn, is nog even de vraag, want een boodschappenmandje is op deze manier wel heel snel gevuld. Toch denkt bol dat de app handig kan zijn bij het kiezen van een cadeau. 'Eén van de grootste uitdagingen voor ouders tijdens Sinterklaas, is het kopen van het juiste cadeau. De app kan hierbij helpen, want kinderen kunnen dankzij de app veel details over het speelgoed opzoeken', stelt de webshop. 'Uit onderzoek blijkt dat ouders het interessant vinden om hulp te krijgen bij het kiezen van het juiste cadeau. Voor hulp-Sinterklazen is er daarom de optie om een mail te krijgen met de producten waar het kind het meeste naar kijkt. Dit kan helpen om miskopen te voorkomen.'

Lego is allang niet meer alleen voor nerds.
Marcel de Looper

Volwassenen

Gaat je hart als volwassen lezer ook sneller kloppen van het boek en de app? Zo gek is dat niet, want volgens Marcel de Looper, speelgoedexpert van bol.com, is er dit jaar een nieuwe doelgroep voor speelgoed bijgekomen: volwassenen. 'Spelletjesavonden met vrienden groeien in populariteit, puzzelen is net zo ontspannend als een boek lezen en Lego is allang niet meer alleen voor nerds. Uiteraard heeft ook de coronacrisis duidelijk invloed op de trends', stelt De Looper. 'Door het thuiswerken wordt er meer samen gespeeld en geknutseld door het hele gezin. Hierdoor groeit de belangstelling in speelgoed bij de ouders en is de categorie ‘knutselen’ flink gegroeid.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie