Samsung introduceerde de Galaxy Z Fold3 5G en de Galaxy Z Flip3 5G, de nieuwe foldable smartphones van het merk, op een bijzondere manier bij de consument door storytelling te combineren met de overtuigingskracht van augmented reality (AR).
De meeste technologiebedrijven richten de spotlights op de technische features van hun nieuwe producten. Maar technische functies zeggen niet iedereen wat, zeker niet in een tijd waarin veel dure smartphones vergelijkbare specificaties bieden. Samsung Nederland en België gaf het Belgische contentmarketingbureau HeadOffice daarom de opdracht om de speciale functies van Z Fold3 5G en Z Flip3 5G beter onder de aandacht te brengen.
HeadOffice creëerde samen met AR-studio PLAYAR een WebAR-ervaring via het ZapWorks-platform zodat consumenten de vouwbare smartphones op verschillende manieren kunnen bekijken.
Stijn Jacquemyn, Creative Director bij HeadOffice: 'Niet de functies van de toestellen zullen mensen over de streep trekken, wel de ervaringen die ze mogelijk maken. Die tot leven te zien komen via AR gaf veel voldoening.'
Voor de Galaxy Z Fold3 5G, een prijzige smartphone met een groot vouwbaar scherm, zijn drie gebruikerservaringen gecreëerd die moeten laten zien dat de smartphone in elke situatie van pas komt. Zodra je de QR-code scant, kijk je op je toestel naar een strand, de lounge van een hotel of een huiskamer.
Bij de klapbare Galaxy Z Flip3 5G speelt de campagne in op de levensstijl van de doelgroep: trendsetters. Aangezien die voortdurend in de weer zijn, laat de AR-ervaring zien welke voordelen een smartphone in zakformaat biedt. Dat gebeurt door 3D-objecten verhaaltjes bij het zwembad of in het park uit te laten beelden.
Tot slot is er ook nog de Galaxy Watch4-serie (Watch4 en Watch4 Classic), twee slimme horloges. Dankzij AR heb je als gebruiker het idee dat je op een tennisbaan of een fiets bent. Zo merk je hoe deze toestellen je lichaamssamenstelling en bloeddruk kunnen controleren - twee functies waar Samsung hoog van op geeft.
Nathan Grotard, retail marketeer bij Samsung België: 'We zijn erg blij met de reacties die we hebben gekregen over de ervaring. Klanten besteden in de winkel gemiddeld meer dan drie minuten aan de AR-ervaring. Ze gaan er dus echt in op.'
Bas Gezelle, strategy lead bij Playar Studio: 'Beide foldable smartphones zijn erg goed ontworpen en heel gebruiksvriendelijk. Die usp’s komen echt tot leven via AR. Tijdens een seamless, hoogstaande ervaring ontdek je elk product aan de hand van interactive storytelling.'
De scanbare QR-codes waren te zien op schermen, wobblers en technische fiches in 850 winkels verspreid over België, Luxemburg en Nederland. Ook via nieuwsbrieven, reclame in gedrukte media en out-of-homereclame in de buurt van bus- en tramhaltes bereikten ze het grote publiek.
Max Dawes, Managing Director bij Zappar: 'De aanpak van Samsung laat duidelijk zien hoe innovatieve merken vooroplopen in de nieuwe retailrevolutie, door in te zetten op een meer naadloze en boeiende productbeleving online en in de winkel.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!