Deze week vindt Adobe Summit 2022 plaats, de grootste, jaarlijkse, digitale ervaringsconferentie, met nieuwe innovaties voor Adobe Experience Cloud. Hierdoor kunnen merken de digitale economie nog persoonlijker maken met impactvolle ervaringen die in milliseconden kunnen worden gepersonaliseerd. Tijdens het volledig virtuele evenement horen bezoekers meer van marktleiders en andere beroemdheden, waaronder Ryan Reynolds, Gillian Anderson, Vivienne Westwood, Nike CEO John Donahue en Chrishell Stause.
Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd op Summit
Consumenten zijn inmiddels gewend aan het online landschap. Volgens de Adobe Digital Economy Index overtreffen e-commerce-uitgaven dit jaar naar verwachting (alleen al in de VS) bijna € 1 miljard. Daarom voegt Adobe nieuwe partners aan het Adobe Experience Cloud-ecosysteem toe. Zo heeft het technologiebedrijf een partnership met OneTrust aangekondigd. Dit vereenvoudigt e-commerce-integraties met FedEx, Walmart en PayPal.
Eveneens zorgen de nieuwe innovaties, gepresenteerd tijdens de Summit 2022, ervoor dat merken op grote schaal gepersonaliseerde klantervaringen kunnen bouwen en leveren. De snelheid van contentproductie wordt bijvoorbeeld verhoogd met behulp van feilloze klantreizen en realtime data uit Adobe's enterprise-grade Customer Data Platform (CDP), Adobe Real-Time CDP.
- Meer personalisatie op schaal en uniforme workflows
Vanaf heden wordt de volledige integratie van Adobe Experience Cloud-apps in Adobe Experience Platform (AEP) ondersteund. AEP is het open en uitbreidbare bedrijfsplatform dat gegevens omzet in realtime, uniforme klantprofielen waarmee merkinteracties gepersonaliseerd worden.
Eveneens zorgt een uniforme workflow tussen Workfront, Creative Cloud Enterprise en Adobe Experience Manager Assets voor end-to-end contentcreatie. De nieuwe Adobe Acrobat Sign-connector voor Workfront Fusion maakt het gemakkelijk voor merken om e-signing te integreren en te automatiseren in hun Adobe Workfront-bedrijfsprocessen.
- Snelle content en onfeilbare klantreizen
Het leveren van content en ervaringen in de digitale economie vraagt om schaalbaarheid en snelheid. Daarom kondigt Adobe de integratie aan van Adobe Real-Time CDP en Adobe Target. Hierdoor kunnen merken miljoenen webervaringen in milliseconden personaliseren.
Ook dragen nieuwe AI-innovaties in Adobe Experience Cloud bij aan hyperpersoonlijke content. Kunstmatige intelligentie – ondersteund door Adobe Sensei, de AI-engine van Adobe – stelt bedrijven in staat om content te personaliseren, omzet en klantgedrag te voorspellen en data om te zetten in bruikbare inzichten. Inmiddels benut meer dan 80 procent van de Adobe Experience Cloud-klanten Adobe Sensei om sterkere klantervaringen te realiseren.
- Nieuwe Adobe Learning Manager
Adobe's nieuwe, cloudgebaseerde leerplatform maakt het eenvoudig om nieuwe en boeiende digitale leerervaringen te creëren voor klanten, partners en werknemers - een prioriteit voor bedrijven die klantbehoud en verkoopprestaties willen stimuleren en de kenniskloof willen overbruggen.
- Meeslepend in de metaverse
Nieuwe integraties in Adobe Creative Cloud en Adobe Experience Cloud stimuleren de creatie en oplevering van immersieve ervaringen, om merken succesvol te positioneren in de metaverse. Eén van die nieuwe innovaties is de lancering van de nieuwe Adobe Substance 3D Modeler. Hierdoor is het maken en delen van 3D-objecten eenvoudiger én krachtiger dan ooit tevoren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!