Temptations - Keep them busy
Als je een kat hebt ken je vast het gevoel van 18 keer de Kerstboom opnieuw optuigen. Temptations, een kattenvoer merk, weet dat gevoel in een prachtige commercial te grijpen. Alle kerstversiering wordt door de schattige haarbollen vernield. Totdat….
English for beginners
Normaliter wordt een woordenboek op een hele simpele manier gepromoot. Een Poolse talenorganisatie weet dit een tikje anders te doen. In deze grappige reclame zie je een oude Poolse man die zijn uiterste best doet om Engels te leren. De reden daarvoor is eigenlijk heel schattig. Tranentrekker!
IKEA Retail Therapy
In hun campagne “Where Life Happens” zet IKEA daad bij woord en hebben zij uitgezocht waar mensen naar Googlen wanneer zij thuis problemen hebben. IKEA heeft vervolgens een aantal van hun producten vernoemd naar dat probleem waardoor de producten bovenaan de Google-hits kwamen. De producten zouden de oplossing kunnen zijn. Kijk maar:
EYE x Heineken
Het EYE museum en Heineken hebben de handen ineengeslagen met een toffe designwedstrijd. Ze zochten naar een mooi design voor de sleeve om een Heinekenflesje heen en hebben Brandfighters ingeschakeld om hun netwerk aan te sporen. De resultaten zijn super! Er staat momenteel een poll uit op Facebook waar volgers kunnen stemmen op een vijftal designs. Check ze hier!
Evan
Wellicht heb je ‘m al voorbij zien komen op Facebook. Deze reclame tegen wapengebruik in de VS is even een tikkie anders. Het filmpje gaat over twee scholieren waartussen de liefde opbloeit. Zonder teveel te verklappen kunnen we wel vertellen dat het niet is wat het lijkt!
Extraatje:
Als je de etalages van de Bijenkorf al vet vindt moet je dit ook maar even kijken. In Manhattan, New York is er een hele rits van dat soort etalages en Google heeft het ons nu wat makkelijker gemaakt door een streetview-achtig concept op die etalages los te laten. De Window Wonderland website ondervindt soms wat kuren, maar als-ie werkt is het best gaaf!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!