De Nederlandse publieke omroep (NPO) start een Europese aanbesteding voor alle campagnes die de komende jaren op stapel staan. Het gaat om campagnes die de NPO-organisatie voert om zijn netten, zenders en platforms te profileren, bijvoorbeeld een promotiecampagne voor NPO Start.
De aanbesteding verloopt via een niet-openbare procedure die bestaat uit een selectiefase en offertefase. De selectiefase wordt eind december gepubliceerd via TenderNed. De NPO nodigt marktpartijen uit om mee te doen, 'die impactvolle campagnes kunnen maken' en dat gedaan hebben.
Percelen
De aanbesteding is verdeeld in drie zogenoemde percelen. Elk perceel heeft zijn eigen kenmerken of doelgroepen, waar bureaus met specifieke expertise op kunnen intekenen.
Perceel 1 omvat NPO-corporate, NPO Start en de tv-netten NPO 1 en NPO 2.
Perceel 2 betreft de kanalen voor jeugd en jongeren. Dit zijn NPO 3, NPO Zapp & Zappelin, NPO 3FM en NPO FunX.
In perceel 3 zijn de merken van NPO Radio gebundeld. Dit zijn de zenders NPO Radio 1, 2, 4 en 5.
Binnen alle percelen gaat het om, wat impact en budget betreft, grote en kleinere campagnes. Dit zijn zowel merkversterkende als activerende campagnes over alle mediumtypen heen. Opdrachten kunnen bestaan uit strategie, conceptontwikkeling en executie, of een combinatie hiervan.
Selectie
Bureaus die aan de aanbesteding willen meedoen moeten Tenderned goed in de gaten houden, meldt de NPO. Om ermee aan de slag te gaan is een account nodig voor het aanbestedingsplatform van Negometrix. Dit account kan hier kosteloos worden aangemaakt. https://negometrix.com/nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!