Bright op eigen benen verder, tijdschrift stopt
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
Bright, het mediamerk voor digital lifestyle, gaat onder de vleugels van Veen Media vandaan. Middels een management buy out verzelfstandigt de titel onder aanvoering van de hoofdredacteur, Erwin van der Zande.
Van der Zande spreekt met een knipoog van een ‘doorstart-up’. ‘Ik ga de kar trekken. Of daar investeerders bij nodig zijn, is op dit moment nog niet te zeggen. Ik zoek naar strategische partners en ben met verschillende partijen in gesprek. Veen Media blijft wel betrokken bij Bright.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag
Tijdschrift verdwijnt
De papieren maanduitgave, Bright Magazine, wordt stopgezet. In plaats daarvan lanceert Van der Zande Bright Ideas. Dat is een betaalde tweewekelijkse digitale uitgave. Van der Zande: ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’
Erwin van der Zande
Schappelijk
De nieuwe titel wordt toegankelijk via een app, of een web app, (zoals bij De Correspondent). Het betaalde digitale magazine is te lezen door een maandabonnement of een jaarabonnement te nemen. De abonnementsprijs wordt volgens Van der Zande ‘heel schappelijk’.
Visie en duiding
Bright Ideas zal meer dan het huidige Bright Magazine gaan over grote ideeën, visies. Van der Zande: ‘We willen meer echte duiding gaan brengen in het veld van consumer electronics en digital lifestyle. Dat betekent niet dat we het nooit meer over een nieuw device zullen hebben, maar we gaan wel verder kijken dan de waan van de dag.’
Adverteerders
Van der Zande zegt dat hij de stap met vertrouwen zet, ook al komt het initiatief om los van elkaar verder te gaan, bij Veen Media vandaan. ‘Ik heb het momentum met beide handen aangegrepen. Ik ben de laatste maanden á half jaar al bezig als uitgever-hoofdredacteur en druk doende met het opbouwen van relaties met adverteerders. We geven commerciële samenwerking op een heel andere manier vorm dan vroeger. De ervaringen van de afgelopen maanden geven me het vertrouwen om zelfstandig verder te gaan.’
De Ingenieur
Het contract dat Veen Media jarenlang had met verenigingsblad De Ingenieur, loopt af. Vanaf begin volgend jaar wordt de titel weer in eigen beheer uitgegeven door het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) in Den Haag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid