Overslaan en naar de inhoud gaan

Bright op eigen benen verder, tijdschrift stopt

Het tijdschrift Bright wordt binnenkort niet meer uitgegeven door Veen Media. Dat geldt ook voor verenigingsblad De Ingenieur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bright, het mediamerk voor digital lifestyle, gaat onder de vleugels van Veen Media vandaan. Middels een management buy out verzelfstandigt de titel onder aanvoering van de hoofdredacteur, Erwin van der Zande.

related partner content for mobile comes here

Van der Zande spreekt met een knipoog van een ‘doorstart-up’. ‘Ik ga de kar trekken. Of daar investeerders bij nodig zijn, is op dit moment nog niet te zeggen. Ik zoek naar strategische partners en ben met verschillende partijen in gesprek. Veen Media blijft wel betrokken bij Bright.'

Tijdschrift verdwijnt
De papieren maanduitgave, Bright Magazine, wordt stopgezet. In plaats daarvan lanceert Van der Zande Bright Ideas. Dat is een betaalde tweewekelijkse digitale uitgave. Van der Zande: ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’

Erwin van der Zande

Schappelijk
De nieuwe titel wordt toegankelijk via een app, of een web app, (zoals bij De Correspondent). Het betaalde digitale magazine is te lezen door een maandabonnement of een jaarabonnement te nemen. De abonnementsprijs wordt volgens Van der Zande ‘heel schappelijk’.

Visie en duiding
Bright Ideas zal meer dan het huidige Bright Magazine gaan over grote ideeën, visies. Van der Zande: ‘We willen meer echte duiding gaan brengen in het veld van consumer electronics en digital lifestyle. Dat betekent niet dat we het nooit meer over een nieuw device zullen hebben, maar we gaan wel verder kijken dan de waan van de dag.’

Adverteerders
Van der Zande zegt dat hij de stap met vertrouwen zet, ook al komt het initiatief om los van elkaar verder te gaan, bij Veen Media vandaan. ‘Ik heb het momentum met beide handen aangegrepen. Ik ben de laatste maanden á half jaar al bezig als uitgever-hoofdredacteur en druk doende met het opbouwen van relaties met adverteerders. We geven commerciële samenwerking op een heel andere manier vorm dan vroeger. De ervaringen van de afgelopen maanden geven me het vertrouwen om zelfstandig verder te gaan.’

De Ingenieur
Het contract dat Veen Media jarenlang had met verenigingsblad De Ingenieur, loopt af. Vanaf begin volgend jaar wordt de titel weer in eigen beheer uitgegeven door het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) in Den Haag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in