Om jouw doelgroep te bereiken, heb je vast al wel eens gedacht aan het ontwikkelen van een app. Dan ben je er vast ook achter gekomen dat het best lastig is om binnen de grote hoeveelheid aan apps echt onderscheidend te zijn én om jouw klanten je app met regelmaat te laten gebruiken. In dat geval kun je twee dingen doen: uitpluizen wat de populairste apps zo goed doen en dit toepassen op jouw app, of met jouw business slim gebruikmaken van de mogelijkheden van populaire apps. Dat laatste hebben wij alvast voor jou gedaan:
- WhatsApp: heb je al een WhatsApp Business account? Laat jouw doelgroep weten dat je via WhatsApp bereikbaar bent, zodat de digital professional jou heel gemakkelijk kan bereiken.
- Facebook: adverteren op Facebook kost niet veel en je kunt heel specifiek targeten. Dus ben je op zoek naar een digital professional in Utrecht? Adverteren maar!
- Instagram: heb je je advertentie al klaarstaan voor Facebook? Met één druk op de knop kun je ook de advertentie op Instagram uitzetten.
- (Mijn) ING: de enige bank die de top 10 heeft gehaald. De digital professional gebruikt de ING app graag, met name omdat deze bank vooroploopt met fintech. Ze maken het leven oprecht een stukje makkelijker. Haal hier dus vooral inspiratie uit voor je eigen business.
- Gmail: gaan er bij jou regelmatig mailings uit? Check dan hoe ze er in de Gmail app uit komen te zien, want grote kans dat de digital professional ze in deze app bekijkt. Dan wil je natuurlijk wel dat het er hier ook goed uitziet.
- Google Maps: heb je jouw bedrijfspagina in Google al goed ingesteld? En ben je hier ook goed vindbaar in Google Maps? Geven de foto’s de sfeer die jij wilt uitstralen met je organisatie? Zo niet, dan is er nog werk aan de winkel.
- Spotify: ook hier geldt dat je kunt adverteren om jouw doelgroep te bereiken. Ben je op zoek naar iemand tussen de 30 en 40 in de regio Nijmegen? Dan kun je daarop targeten.
- Twitter: hoewel je zelf misschien Twitter allang dood hebt verklaard, is dit platform juist weer groeiende. Digital professionals in marketing en communicatie zijn vaak nog erg actief op Twitter, dus zorg dat je hier zelf ook actief bent.
- Google Chrome: heb je je eigen site wel eens bezocht via de Google Chrome app? Ziet alles er goed uit? Of wordt het beeld bijvoorbeeld afgesneden? De boodschap: zorg ervoor dat je site responsive is voor de Google Chrome app.
- NU.nl: ook bij NU.nl kun je prima adverteren. Wil je targeten op jouw regio? Dat kan heel makkelijk met ‘Lokaal Adverteren’.
Het feit dat veel merken apps gebruiken, wil nog niet zeggen dat jij er ook een moet ontwikkelen. Want welke toegevoegde waarde kun jij met je app leveren? Wees daarom slim en probeer de digital professional via deze 10 favoriete apps te bereiken: hoef jij er zelf niet een te ontwikkelen en ben je verzekerd van bereik binnen jouw gewenste doelgroep!
Wil je meer weten over de wensen van de online professional? Of wil je weten hoe je deze werft en bindt aan jouw organisatie? Lees dan de Arbeidsmarktmonitor Online Professionals 2018, een onderzoek van Intelligence Group en SchaalX. Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met Marit (marit.berghout@schaalx.nl)!
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!