Volume Reckitt Benckiser daalt door prijsverhogingen, maar omzet hoger dan verwacht

De Q3-omzet van Reckitt viel hoger uit dan verwacht na hogere prijzen voor Durex, Dettol en Cillit Bang.

Dettol van Reckitt Benckiser
Shutterstock

De Britse fabrikant Reckitt Benckiser, onder meer bekend van merken als Finish, Nurofen, Strepsils, Vanish en Veet, verhoogde de prijzen van Durex-condooms, schoonmaakmiddelen van Dettol en Cillit Bang en huidverzorgingsproducten van Clearasil en boekte daarmee een hogere omzet dan verwacht. Het bedrijf scherpte zijn verwachtingen voor heel het jaar daarop aan.

Het verkoopvolume van Reckitt Benckiser daalde wel met 5 procent, maar de prijsverhogingen maakten dat ruimschoots goed. De prijzen gingen met maar liefst 12 procent omhoog ten opzichte van een jaar eerder. Zo ging de totale omzet van Reckitt Benckiser, met 7,4 procent omhoog.

Verdampen

Reckitt Benckiser volgt met de prijsverhogingen de lijn die ook andere makers van consumentengoederen als Procter & Gamble en Nestlé inzetten. Die bedrijven verhalen zo de gestegen kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen, energie en vervoer op de kopers van hun producten. Bij Procter leidden de prijsverhogen ertoe dat de omzetgroei bijna geheel verdampte.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie