ShowHeroes Group, een onafhankelijke technologieleverancier van advertentieoplossingen en digitale videocontent, zegt klanten 'direct toegang te geven tot alle bepalende factoren van hun attentiemodel.' Daar is het bedrijf naar eigen zeggen de eerste mee in de branche.
Het nieuwe Attention Index Model en samenwerkingen met onafhankelijke onderzoeksbureaus (Lumen en Adelaide) geeft ShowHeroes-klanten inzicht in onder meer hun advertentiepositie, de kijktijd, betrokkenheid en interactie. Deze keuze moet de transparantie voor klanten vergroten.
Voorkomen dat impressies verspild worden
Met meer transparantie kunnen klanten van ShowHeroes betere keuzes maken, redeneert Ilhan Zengin als ceo van ShowHeroes Group. 'Naast de standaard indicatoren zoals viewability, clicks en conversies, kijken deze tools ook naar de attentiewaarde van uitgeleverde impressies. Er wordt gekeken naar intensiteit en prominentie van de advertenties, die gekaderd worden onder zichtbaarheid. Er wordt ook gekeken naar user presence en ad interaction. Op deze manier beoordelen we de inzet niet enkel op klikken of conversie, maar kijken we vooral naar de kwaliteit van de impressies. Door deze inzichten te bieden, kunnen merken op de kwaliteit van aandacht optimaliseren in hun campagnes en het verspillen van impressies voorkomen.'
Transparantie
Transparantie en data-ethiek zijn twee pijlers in het Better Media Framework dat ShowHeroes een half jaar geleden introduceerde. Met dit raamwerk, voor zichzelf, partners en klanten, wil het bedrijf de media- en reclame-industrie verbeteren en verduurzamen. De lancering van het Attention Index Model is hier een praktisch voorbeeld van, zegt Erik Dubbeldeman als country manager Benelux van ShowHeroes Group. Hij vertelde destijds meer over het Better Media Framework-initiatief. Lees het interview hier terug.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!