Succesvolle productlancering voor HG Afvoerreiniger

HG heeft middels de Concepttest van Markteffect een nieuw product gelanceerd: HG Afvoerreiniger.

Iedereen herkent de producten wel. De witte flessen om de goot mee te ontstoppen, de badkamer mee schoon te maken of als er hardnekkig vuil bij komt kijken. Dan hebben we het natuurlijk over HG. HG is specialist in het ontwikkelen van reinigings- en onderhoudsproducten en is met ruim 50 jaar ervaring marktleider in de Benelux. Ze zijn innovatief op dit gebied en lanceren ieder jaar 10 tot 20 nieuwe producten. Door het pre-testen van deze concepten weten ze welke producten het beste zijn om de markt mee op te gaan en welke de meeste potentie hebben om te slagen

Om de nieuwe producten op de juiste manier in de markt te zetten, is er middels de Concepttest van marktonderzoeksbureau Markteffect de ervaring onder consumenten getest, om zodoende de consument meerwaarde te geven voor de producten die ze aanschaffen. De slogan luidt niet voor niets ‘HG. Doet wat het belooft’. 

Onze aanpak

Voor het pre-testen van de nog niet gelanceerde producten heeft Markteffect de oplossing: de Markteffect Concepttest. Een concepttest is een snelle, effectieve en efficiënte manier om inzicht te krijgen in de potentie van een product, in dit geval de potentie van de nieuwe producten van HG. Tijdens dit onderzoek zijn de producten met het productidee en productafbeelding voorgelegd aan de consument. Hierin wordt er gevraagd naar de drivers & barriers. Naast een inhoudelijk rapport over het concept, wordt de potentie samengevat in één cijfer: de Markteffect Performance Index. Op basis van deze index kan, met behulp van de achterliggende benchmark, worden bepaald hoe groot de daadwerkelijke potentie van het product is. Een waardevolle manier voor HG om direct te zien hoe men erop reageert, hoe men het product beoordeelt en of het interessant is voor HG om het product daadwerkelijk te lanceren.

Daarnaast verkrijgt HG inzicht, middels de Markteffect Koopindex, binnen welke prijsrange de afvoerreiniger sticks in de markt kunnen worden gezet. Dit kan ervoor zorgen, dat er een hogere koopbereidheid ontstaat en dat men een succesvolle introductie kan verwachten. Je wilt er immers voor zorgen dat het product niet te duur, maar ook zeker niet te goedkoop in de markt gepositioneerd wordt.    

‘’Elk onderzoek vanuit Markteffect brengt ons meer begrip van de doelgroep. Niet alleen vanuit de data maar juist ook door de interpretatie van de gegevens goed met Markteffect te bespreken. Deze waardevolle inzichten stellen ons in staat om innovatie concepten nog scherper en beter in de markt te zetten.‘’
Bregtje van Aalten, Marketing Director HG International b.v

Resultaten

De Concepttest geeft inzicht in de acceptatie van de consument over de afvoerreiniger sticks, en die is positief! De HG Afvoerreiniger worden door consumenten geassocieerd met effectief, gebruiks- en milieuvriendelijk en gezien als een betrouwbaar en geloofwaardig product. De verschillende beoordelingen op de diverse aspecten van het product zijn opgeleverd in een rapport, waardoor HG zowel op aspect- als totaalniveau kan zien waar er nog kansen liggen. De positieve associatie zorgt voor een interne zekerheid bij HG om door te gaan met de lancering van de afvoerreinigerssticks.

Middels het onderzoek heeft HG de afvoerreiniger sticks succesvol weten te lanceren. De prijsrange heeft HG geholpen om een succesvolle prijsstrategie te ontwikkelen.

Bekijk hier het product:
https://hg.eu/nl/producten/hg-afvoerreiniger

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →