Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers: NPO Radio 1 en 3FM in de lift

NPO Radio 2 is ruim 2,5 jaar marktleider op 10+
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

NPO Radio 1
NPO Radio 1
NPO Radio 1
NPO Radio 1

Dat blijkt uit de luistercijfers van mei en juni die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek zijn gepubliceerd.

NPO Radio 2 ruim 2,5 jaar marktleider

NPO Radio 2 is deze luisterperiode opnieuw de grootste zender in 10+. Met een marktaandeel van 12,1% in mei en juni mag de zender zich al ruim 2,5 jaar marktleider noemen in deze doelgroep. Ook in de kerndoelgroep 25-67 staat NPO Radio 2 steevast bovenaan: al bijna drie jaar – 34 maanden – topt de zender daar de lijsten. Deze periode met een aandeel van 13,9%.

Luistercijfers Top 3 10+

Voor merken biedt NPO Radio 2 veel kansen. De zender is in totaal marktleider in maar liefst tien doelgroepen, waaronder business-to-business, 46-67 jaar, ZZP’ers, eigenhuisbezitters en meer:

Marktleiderschap NPO Radio 2

NPO Radio 1 stijgt

NPO Radio 1 zit deze luisterperiode in de lift en behaalt een marktaandeel van 8,4% in 10+. Een stijging van 1% ten opzichte van mei en juni vorig jaar, toen het marktaandeel nog 7,4% was. Ook in vergelijking met de vorige luisterperiode stijgt de zender, met 0,2%.  

De komende periode belooft dé nieuws- en actualiteitenzender opnieuw veel moois. Na het EK Voetbal en de Tour de France is vanaf 23 juli ook de Olympische Spelen op de voet te volgen bij NPO Radio 1. Meer weten over de mogelijkheden van deze publiekstrekker? Bekijk dan de speciale pakketten.

NPO Radio 3FM groeit in 20-49, 25-45 en 10+

Naast NPO Radio 1 laat ook NPO 3FM een mooie groei zien. Zo loopt het aandeel van de zender in de doelgroep 20-49 op naar 3,8%. Ook in de kerndoelgroep 25-45 zien we een stijging, van 4,1% in maart en april naar 4,5% deze luisterperiode. In 10+ laat 3FM eveneens een toename zien.

NPO Radio 5 stijgt ten opzichte van 2020

NPO Radio 5 ziet deze luisterperiode in 10+ een marktaandeel van 5,5%. Een groei van 0,6% ten opzichte van dezelfde periode in 2020, toen het marktaandeel van de zender nog 4,9% was. In vergelijking met de vorige luisterperiode daalt de zender licht. NPO Radio 4 toont tevens een lichte daling.

Mooie vooruitzichten

Ook de komende periode is er genoeg te beleven op NPO Radio. Zo staat NPO Radio 5 in het teken van de zomer met zomerse muziek. Op 27 augustus sluit de zender de zomer af met het NPO Radio 5 Vakantieconcert, waar zanger Stef Bos zal optreden.

Verder vinden er in de vakantieperiode een aantal wisselingen van DJ's plaats en zien we bijvoorbeeld Daan Boom en Stijn van Vliet, bekend van Streetlab, hun radiodebuut maken als vervanging van Wijnand Speelman in het programma De Tussentijd.

Voor het najaar staat er eveneens al veel op de planning. Zo staat NPO Radio 2 in september een week lang in het teken van KWF Kankerbestrijding en zullen de FunX Music Awards weer plaatsvinden.

Ook groeien met NPO Radio?

Benieuwd naar jouw kansen op NPO Radio? Neem dan gerust contact op met een van onze accountmanagers.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in