Om mensen tijdens het online shoppen de ultieme beleving te geven, moeten merken zich richten op het creëren van de gepersonaliseerde customer journey.
Consumenten shoppen steeds vaker online. Discovery Commerce is een shop ervaring op Facebook die consumenten hetzelfde verassingsgevoel geeft die ze ervaren tijdens het fysiek winkelen.
Discovery Commerce maakt deel uit van een bredere verschuiving onder consumenten van "gaan winkelen" naar "altijd aan het winkelen"; van online winkelen als een op intentie gebaseerde ervaring naar een ervaring die flexibel is, geïntegreerd is en onderdeel uitmaakt van het dagelijks leven. Om de aansluiting te vinden bij beoogde en nieuwe doelgroepen moeten marketeers meer relevantie bieden. Het steeds meer personaliseren van de reclame boodschap is hiervoor de oplossing.
Het personaliseren van de shopping experience
Bij elke interactie die iemand heeft met een merk, worden gegevens gegenereerd. Deze informatie wordt via acties op hun website, via de app of in de winkel gegenereerd en worden door de merken gebruikt om meer data op te bouwen. Dit wordt gecombineerd met de data die is opgebouwd via Facebook's performance solutions.
Vervolgens helpt deze realtime data om de juiste advertentie op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen. Hierdoor ontstaat een meer natuurlijke experience die wordt ondersteunt met de personalisatie tools van Discovery Commerce. Op deze manier houd je als merk de aandacht van consumenten beter vast en kun je vervolgens de meer gepersonaliseerde boodschap leveren
Hoe creëer je de juiste shopping experience?
Met machine learning zijn merken beter in staat om hun meest relevante doelgroep te vinden. Realtime data, aangedreven door een reeks tools zoals de pixel, SDK en Conversions API, helpen om de juiste advertentie, op het juiste moment aan de juiste doelgroep te tonen. De conversie wordt hiermee aanzienlijk verhoogt.
Voorbeeld Nescafé
In Griekenland verhoogde het populaire instantkoffiemerk Nescafé zijn naamsbekendheid door gebruik te maken van demografische targeting. Omdat Nescafé via Facebook een grote doelgroep bereikt, besloot het gepersonaliseerde advertenties te testen. Aan verschillende doelgroepen werden relevantere, op maat gemaakte Facebook-videoadvertenties getoond.
Nescafé heeft via deze video-advertentiecampagne een hogere top of mind positie weten te realiseren in Griekenland. In de loop van één maand bereikte de campagne 92% in de doelgroep (gemeten door Nielsen DAR), 74% hogere advertentieherinnering en een toename van 4,8-punten in brand awareness.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!