De consument is nou eenmaal gevoelig voor aantrekkelijke kortingen. Vooral met de dure decembermaand in het vooruitzicht. Ook dit jaar zal er weer volop gebruik gemaakt worden van de special Black Friday aanbiedingen en acties, zo blijkt uit onderzoek.
Heeft het nog wel zin?
Tegenwoordig doet bijna elke winkel mee met Black Friday, heeft het dan nog wel zin denk je dan? Alle (online) winkels vechten om de aandacht van de klant, probeer daar maar eens tussen te komen. Maar één ding is zeker: doe je het niet, dan weet je zeker dat mensen aan jouw (online) winkel voorbijgaan .
1. Plaats jouw actie online
Belangrijk dus om wel op te vallen tijdens deze periode. Maar hoe dan? Uit recent onderzoek onder 500 consumenten blijkt dat consumenten zelf op zoek gaan naar aanbiedingen op websites van specifieke winkels. Ook wordt duidelijk dat de oriëntatiefase voornamelijk online plaatsvindt. Zorg dus dat jouw aanbieding prominent op je website en op sociale media staat.
2. Ben aanwezig op meerdere plekken
Daarnaast vindt 49% van de consumenten advertenties over Black Friday handig. Zorg dus dat jouw aanbieding ook buiten je eigen kanalen om te zien is. Denk aan advertenties in (online) huis-aan-huisfolders.
3. Zorg dat je van te voren al zichtbaar bent met jouw actie
54% bepaalt van te voren wat hij koopt tijdens Black Friday. Tegenwoordig wordt er zelfs in de week voorafgaand aan Black Friday ook al veel gekocht. Zorg dus dat je niet alleen op de dag zelf zichtbaar bent met jouw product. Ook voorafgaand aan de populaire kortingsdag wil je opvallen, oftewel: gedurende de hele klantreis.
Benieuwd naar alle inzichten? Hier vind je een infographic met alle inzichten rondom Black Friday en Cyber Monday!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!