DHL staakt klantenservice via Twitter en Facebook vanwege privacyzorgen

De pakketdienst raadt socialmediagebruikers aan om telefonisch of via de live chat op de website contact op te nemen.

Afbeelding: Shutterstock

Pakketdienst DHL Nederland is onlangs gestopt met het verlenen van webcare via Twitter en Facebook. Het bedrijf geeft als reden dat het op deze twee platformen de veiligheid van persoonsgegevens niet kan waarborgen. Zo legt een DHL-medewerker aan een klant uit: 'Goedemiddag, mijn excuses dat jouw pakketje niet geleverd is. Helaas maken wij sinds kort geen gebruik meer van social media, dit in verband met bescherming van jouw persoonsgegevens.'

De beslissing van DHL Nederland om klantenservice via Twitter en Facebook te stoppen, is opmerkelijk. In de afgelopen jaren hield DHL Nederland op de twee platformen via privéberichten contact met klanten, die veelal vragen of (bezorg)klachten hadden. In de privéberichten werden broodnodige gegevens als het adres van een klant uitgewisseld. 

Webcare nu alleen nog via telefoon en livechat

DHL-klanten die contact willen leggen met de webcare van het bedrijf, kunnen nu alleen nog bellen en gebruikmaken van de livechat op de DHL-website. 

Niet alle klanten zijn blij met de nieuwe webcarestrategie. Op Twitter bijvoorbeeld zijn klachten te vinden over een overbelaste chat en een telefonische wachtrij van een half uur, waarna de verbinding is verbroken. De website Security.nl citeert een DHL-klant die vermoedt dat het bedrijf stopt met klantenservice op Twitter omdat er veel negatieve berichten binnenkomen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie