Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo wil autoverkopen aanjagen met app die elke Volvo herkent

De app is ontwikkeld door FamousGrey en verwijst geïnteresseerden door naar de Volvo-webwinkel.
Volvo app campagne
© Afbeelding: FamousGrey
Volvo app campagne
© Afbeelding: FamousGrey

De annulering van een grote Belgische autobeurs zette reclamebureau FamousGrey aan het denken. Voor Volvo ontwikkelde het een app die kunstmatige intelligentie gebruikt om alle moderne Volvo-modellen te herkennen. Consumenten die op straat een mooie Volvo zien, kunnen de auto fotograferen en de foto uploaden in de Volvo Street Configurator-app. Die laat via de kunstmatige intelligentie zien welke Volvo-uitvoering het is en verwijst de consument door naar de webwinkel van Volvo. Daar kan de consument de auto personaliseren en indien gewenst direct aanschaffen of leasen. 

related partner content for mobile comes here

100.000 foto's

De kunstmatige intelligentie gebruikt een database van meer dan honderdduizend foto's van verschillende Volvo-auto's en specifieke kenmerken als kleuren en velgen. De afbeeldingen zijn afkomstig van Google, 3D-modellen van de computer en uit echte straten. 

FamousGrey heeft drie professionele straatfotografen ingeschakeld om foto's van Volvo's te maken. Die foto's worden nu gebruikt in de campagne The Street is Our Showroom. Deze out of home-campagne licht de app uit. FamousGrey maakt ook gebruik van vijftien influencers (sociale media) en Volvo-ambassadeurs in de Benelux. De foto's van de straatfotografen hangen ook in zestig Volvo-deals in België en Luxemburg. 

Volvo ontwikkelt nieuw verkoopmodel

Een app om een Volvo-auto op straat te herkennen en vervolgens online te bekijken, past in Volvo's merkstrategie. Het bedrijf maakte in 2021 bekend dat het in 2030 enkel nog elektrische auto's zal maken en gaat volledig inzetten op online verkoop. Volledig elektrische auto's zijn niet te bewonderen bij dealers en enkel via Volvo's webwinkel te bestellen. De automaker gaat daarnaast zijn productaanbod 'drastisch' vereenvoudigen en gebruikmaken van 'transparante, vaste prijsmodellen'. 

De gevolgen voor Volvo-dealers zijn nog onbekend. Begin 2021 waren 56 Nederlandse salesvestigingen van Volvo-dealers, schrijft Automotive-online. Volvo zei destijds dat 'partners essentieel blijven' en dat medewerkers een nieuwe baan kunnen verwachten rondom de klantervaring. 

Credits:
Klant: Volvo Car Belux
Bureau: FamousGrey
PR-bureau: FamousRelations

Mediabureau: Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in