De samenwerking omvat diensten op het gebied van strategie, insights, planning en inkoop.
T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, heeft hier 3,7 miljoen klanten en voert de merken T-Mobile, BEN en KNIPPR.
Het afgelopen jaar ondernam T-Mobile met een aantal nieuwe stappen, zoals de introductie van een nieuwe merkidentiteit en de lancering van het nieuwe merk KNIPPR. Bij deze veranderingen horen nieuwe keuzes met betrekking tot leveranciers. T-Mobile begon daarom eerder dit jaar een pitchtraject met diverse mediabureaus. Naar aanleiding van de uitkomsten uit deze pitch heeft T-Mobile besloten om het contract met MediaCom te beëindigen en met Initiative in zee te gaan.
Léonie Koning, Managing Director van Initiative: 'We zijn trots dat T-Mobile juist in deze veranderfase voor Initiative heeft gekozen. We kijken er naar uit om onze bijdrage te leveren aan het succes van de merken T-Mobile, BEN en KNIPPR in Nederland.'
Europees contract opengebroken
Naar verluidt heeft T-Mobile speciaal voor de Nederlandse markt het Europese contract dat het concern met MediaCom heeft, opengebroken om hier te kunnen pitchen.
Initiative in the winning mood
Initiative doet het goed als het gaat om new business. Eerder dit jaar won het bureau klanten als Hans Anders, Grohe en Harman. Ook koos de Rijksoverheid ervoor het gehele media-account bij Initiative te stallen. GroupM tekende daar bezwaar tegen aan. De uitspraak in het kort geding volgt deze maand.