Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat waren de learnings van SXSW 2024?

CreativeNL en New Dutch Wave organiseren 27 mei in Pakhuis de Zwijger een terugkom-avond met sprekers als Akwasi en Gerson Veenstra.
De Nederlandse creatieve industrie in maart op South by Southwest in Austin, Texas
De Nederlandse creatieve industrie in maart op South by Southwest in Austin, Texas. Fotografie Ben Houdijk
De Nederlandse creatieve industrie in maart op South by Southwest in Austin, Texas
De Nederlandse creatieve industrie in maart op South by Southwest in Austin, Texas. Fotografie Ben Houdijk

'Van 8 tot 13 maart vertegenwoordigden CreativeNL en New Dutch Wave Nederland op South by Southwest (SXSW) met een inhoudelijk programma over Immersive Experience als verbindend en overkoepelend thema, mede met het oog op het aankomende Creative Industries Immersive Impact Coalition (CIIIC) programma. 
De sessie op maandag brengt mensen samen die betrokken waren bij de organisatie van deze missie, evenals afgevaardigden en sprekers om hun ervaringen te delen. Wat maakt SXSW - dat per definitie over de toekomst gaat - zo interessant? Wat kan er verbeterd worden aan de Nederlandse aanwezigheid?
We willen ook vooruitkijken. In 2025 zal SXSW niet alleen haar jaarlijkse evenement in Austin houden, maar ook een nieuw evenement in Londen lanceren. Meer specifiek: welke rol kan SXSW hebben voor de Nederlandse creatieve industrie? Hoe kunnen 'wij' bijvoorbeeld meer sprekers in het SXSW-programma krijgen en zo meer uit het festival halen, ten bate van de Nederlandse creatieve industrie?'

related partner content for mobile comes here

Bekijk hier een aantal van de gasten, die in een talkshow-achtige setting onder leiding van Monique van Dusseldorp aan het woord zullen komen:

  • Akwasi, Omroep Zwart
  • Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van OC&W
  • Fenna van Raaij, Dutch Digital Agencies
  • Gerson Veenstra, Editor in Chief EenVandaag
  • Jann de Waal, Chair Topsector Creative Industry
  • Maarten Schram, CreativeNL programmamanager SXSW
  • Arne Koefoed, medeoprichter New Dutch Wave

Meld je direct aan via Pakhuis de Zwijger, het aantal 

Adformatie berichtte eerder over SXSW 2024 in samenwerking met CreativeNL.

CreativeNL maakte ook een reeks video's in Austin met Immersive Experience-makers en andere missie-deelnemers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in